Ikea kończy 70‑letnią tradycję. "Pandemia przyspieszyła naszą decyzję"

Ikea podjęła emocjonalną decyzję o zakończeniu swojej 70-letniej tradycji. Szwedzka sieć przestaje wydawać słynny na całym świecie katalog swoich produktów. W szczytowym momencie publikacja pojawiała się w 200 milionach egzemplarzy.

Ikea podjęła "emocjonalną" decyzję. Szwedzka sieć kończy z wydawaniem katalogów / foto ilustracyjne
Ikea podjęła "emocjonalną" decyzję. Szwedzka sieć kończy z wydawaniem katalogów / foto ilustracyjne
Źródło zdjęć: © pixabay.com

Jak donosi agencja Reutera, Ikea nie będzie już wydawać katalogu ze swoimi meblami, zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej.

Decyzję w tej sprawie ogłosił w poniedziałek 7 grudnia Konrad Gruss, prezes Inter Ikea Systems, należącego do Grupy Ikea. - Liczba egzemplarzy katalogu spadła, ale jednocześnie zauważamy rosnącą popularność naszej strony internetowej, aplikacji i profilów w mediach społecznościowych. Papierowy katalog stopniowo tracił na znaczeniu - oświadczył, dodając, że zainteresowanie katalogiem spadła.

Zdaniem Gruss'a konsumenci coraz częściej szukają inspiracji w sieci, a pandemia "przyspieszyła rozwój cyfrowy". W ostatnim roku - do sierpnia 2020 r. - sprzedaż internetowa szwedzkiej sieci sklepów wzrosła o 45 proc. To 21 proc. całości obrotów.

- Inspirujące zdjęcia produktów nadal będą powstawały. Musimy znaleźć nowe sposoby komunikacji z klientem - dodał prezes Inter Ikea Systems.

Katalog 2021, wydany w październiku, jest ostatnią wersją. W przyszłym roku Ikea wyda mniejszą publikację "wypełnioną inspiracjami i wiedzą o wyposażeniu mieszkania", upamiętniająca tradycję wydawania katalogów.

Źródła: CNN, agencja Reutera

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (78)