Hopenhagen - czyli o co chodzi z tym ociepleniem klimatu
Ruszyła kampania społeczna Hopenhagen. Jest ona realizowana w ramach międzynarodowego projektu stworzonego z inicjatywy ONZ i Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. Kampania ma zwiększać świadomość zagrożenia związanego ze zmianami klimatyczny.
27.11.2009 | aktual.: 30.11.2009 16:42
Hopenhagen to międzynarodowa inicjatywa branży komunikacji marketingowej. Celem kampanii jest rozpowszechnienie informacji na temat zmian klimatycznych oraz podniesienie świadomości dotyczących tego zjawiska oraz jego skutków. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi odbiorców na całym świecie na zmiany swoich nawyków, które mają wpływ na środowisko. Głównym założeniem jest przekonanie polityków, którzy spotkają się w grudniu na szczycie w Kopenhadze, aby ratyfikowali nowy międzynarodowy traktat klimatyczny. Kreatywna koncepcja Hopenhagen wynika z założenia, że konferencja ONZ w Kopenhadze w sprawie zmian klimatu będzie okazją do ochrony ludzi i planety oraz wzmocnienia działań związanych z ekologią.
- Zmiany klimatyczne są jednym z większych wyzwań z jakimi boryka się nasze pokolenie. Zapraszamy również Polaków do włączenia się w akcję na rzecz przeciwdziałania tym zmianom. Mamy nadzieję na ich aktywność i zaangażowanie - powiedział Marcin Marjański Dyrektor Generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce.
- Nasze przesłanie zostało dobrze przyjęte przez obywateli świata jako zrozumiałe i inspirujące wezwanie do działania - powiedział Michael Lee, Dyrektor Zarządzający IAA Global. - Hopenhagen to sposób przeciwdziałania myśleniu, że zmiany klimatyczne to zbyt poważny problem, aby go rozwiązać. Wszystko da się zmienić jeżeli wspólnie połączymy nasze siły - dodał.
Kampania Hopenhagen obecna będzie w internecie od 27 listopada do 7 grudnia. Koncept kreatywny kampanii opracowany był przez międzynarodową agencję Oglivy & Mather. Za polską adaptację kampanii odpowiada również agencja reklamowa Gruppa 66 Oglivy. Mediacontacts jest domem mediowym, który planuje media internetowe. Już dziś wsparcie medialne kampanii zadeklarowały: Advice, Gadu Gadu, IDMnet, o2, Arbonetwork.
Między innymi takie firmy jak: Coca - Cola, SAP, Siemens zobowiązały się użyć swojego globalnego zasięgu, aby pomóc wykreować powszechną świadomość na temat ruchu Hopenhagen.
W rozpowszechnienie akcji włączyły się również media oraz portale społecznościowe np: EuroNews, "The Wall Street Journal", "Newsweek", Google, "Harvard Business Review", Facebook, Twitter.
Szczegółowe informacje dotyczące kampanii Hopenhagen znajdują się na stronie internetowej: * www.hopenhagen.org*