Hiszpania bez reklam alkoholu?
Hiszpania rozważa - na wzór Francji i Niemiec - ograniczenie reklam alkoholu, by spowodować zmniejszenie jego spożycia.
W hiszpańskim parlamencie leży projekt ustawy zabraniającej każdej formy bezpośredniej i pośredniej reklamy napojów alkoholowych, jeśli byłyby adresowane do osób poniżej 18. roku życia.
Reklama napojów o większej zawartości alkoholu niż 20% ma być zabroniona m.in. w radiu, telewizji i w kinach. Z kolei możliwość promocji w radiu i telewizji lżejszych alkoholi, jak piwo i wino, ma być ograniczona przez rząd do czasu emisji od godziny 22 do 8.
Planuje się zmniejszenie do 15% ilości czasu antenowego przeznaczonego na reklamy alkoholu. W życie ma wejść zakaz sponsorowania programów telewizyjnych przez alkoholowe marki. Projekt przewiduje wykluczenie reklam alkoholu z zewnętrznych i wewnętrznych stron okładek gazet i magazynów oraz ograniczenie tych reklam wewnątrz pism - do 25% powierzchni reklamowej tytułu. (Presserwis, and)