Trwa ładowanie...
d1hmgxm

Gry komputerowe - rozrywka dla dorosłych

Powszechnie uważa się, że gry komputerowe to zabawa przede wszystkim dla nastolatków. Nic bardziej błędnego; przeciętny gracz początku XXI wieku jest mężczyzną i ma 27 lat. A co trzeci doczekał się już dzieci.

d1hmgxm
d1hmgxm

Takie wyniki podało we wtorek Europejskie Stowarzyszenie Producentów Gier Komputerowych (ELSPA), która co roku przeprowadza badania popularności komputerowej rozrywki.

Według stowarzyszenia, obecnie najchętniej z dżojstikiem w ręku czas spędzają osoby w wieku od 25 do 34 lat.

Jak twierdzi rozgłośnia BBC, która przytacza badania europejskiego stowarzyszenia, powodem dominacji wśród graczy dwudziesto- i trzydziesto- kilkulatków jest wysoka cena gier oraz komputerów i konsol je obsługujących. Osoby, które już ukończyły 25 lat, samodzielnie zarabiają pieniądze i mogą sobie pozwolić na wydawanie ich na ulubione przyjemności. Gracze z dominującej grupy deklarują, że rocznie zarabiają prawie 20 tysięcy funtów (czyli ponad 100 tysięcy złotych).

Potwierdzeniem danych, jakie dostarczyła ELSPA, może być sukces gry "The Sims". Gra to symulacja ludzkiego życia: należy w niej zbudować dom, znaleźć pracę, poszukać sobie przyjaciół i towarzysza życia. I mimo że nie ma w niej przemocy, strzelania, ani trudnych łamigłówek umysłowych, od maja 2000 roku (daty debiutu "The Sims"), tylko w Ameryce Północnej sprzedano 2,6 mln jej egzemplarzy. (mag)

d1hmgxm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1hmgxm
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj