Gry internetowe stają się coraz popularniejsze
Według Wallace Cheunga, analityka rynku internetowego
pracującego dla Crediut Suisse, rynek gier internetowych osiągnie w
2007 roku wartość 1,3 miliarda dolarów. Do tak gwałtownego,
wynoszącego aż 35% wzrostu przyczynią się zdaniem Cheunga głównie
dwie rzeczy: przede wszystkim wzrost o 23% wynoszącej w tej chwili
137 milionów osób liczby użytkowników internetu. Chiny są w tej
chwili drugim co do wielkości państwem pod względem liczby osób
korzystających z internetu. Drugim powodem takich optymistycznych
prognoz jest zwiększenie sprzedaży, które wywołane zostanie
wprowadzeniem modelu sprzedażowego: free-to-play, zamiast
najpopularniejszego do tej pory pay-to-play. Model free-to-play
polega na darmowym, częściowym udostępnianiu gry. Gracz w momencie,
kiedy chce skorzystać z jakichkolwiek, dodatkowych funkcji, musi za
nie zapłacić.
03.07.2007 09:53
"Popularność modelu free-to-play w Chinach powoduje, że gracze szybko przerzucają się z jednej gry na drugą. Gracz wydaje mniej na jedną grę, niż wydałby w modelu pay-to-play, ale dzięki temu przeznacza swoje pieniądze na większą ilość gier, co jest powodem rozwoju rynku" - powiedział Cheung.