Gronkiewicz-Waltz zabiera się za reorganizację Ratusza
Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła przetarg na firmę zewnętrzną, która przeprowadzi audyt stołecznego Ratusza. Władze miasta chcą przeznaczyć na to 600 tys. zł.
13.02.2007 16:45
Celem audytu jest usprawnienie funkcjonowania urzędu, który teraz jest stosunkowo mało przejrzysty. Firma wyłoniona w drodze przetargu nie będzie się zajmować merytoryczną kontrolą konkretnych decyzji urzędników. Zostanie przeanalizowana cała struktura organizacyjna. Mamy wątpliwości co do tego, czy konieczne jest istnienie tylu biur i czy jest w nich odpowiednie zatrudnienie ludzi - powiedziała podczas wtorkowej konferencji prasowej Gronkiewicz-Waltz.
Audyt ma objąć m.in. strukturę organizacyjną, system przepływu informacji, zarządzania zasobami ludzkimi, a także planowanie i realizację zadań inwestycyjnych. Mamy bardzo często takie doświadczenie, że dzwonimy do jakiegoś biura, a to biuro odsyła nas do innego biura - podkreśliła Gronkiewicz-Waltz.
Przez ostatnie cztery lata wykonywano 70% zadań inwestycyjnych. Oznacza to, że przez rok nie było żadnych inwestycji. Co się stało, że Warszawa nie wykorzystała swoich możliwości inwestycyjnych? - pytała Gronkiewicz-Waltz.
Ponadto w ramach audytu analizie poddana zostanie jakość wykonywanych zadań na przykładzie Urzędu Stanu Cywilnego, Biura Polityki Lokalowej, czy też Wydziałów Obsługi Mieszkańców (WOM).
Audyt będzie realizowany w trzech etapach. W pierwszym etapie w ciągu trzech miesięcy firma z którą zostanie podpisana umowa, oceni sytuację w Ratuszu.
Kolejnym etapem będzie przedstawienie sugestii do ewentualnych zmian w organizacji urzędu i sposób ich przeprowadzenia. W ostatnim etapie firma, która przygotowała rozwiązania, będzie odpowiedzialna za ich wdrożenie - powiedział sekretarz miasta Adam Leszkiewicz.
Jak poinformował, obecnie Ratusz zatrudnia ok. 5 700 osób. Na terenie miasta urząd działa w 44 lokalizacjach.