Google liderem w Wielkiej Brytanii
Sondaż firmy ComScore ukazuje dominację Google oraz popularność sklepów i stron społecznościowych.
28.11.2006 07:10
Najnowszy nabytek Google, czyli serwis YouTube odnotował w październiku rekordowy wzrost odwiedzin online w Wielkiej Brytanii. Według najnowszych danych firmy ComScore, YouTube zanotował wzrost o 24% w porównaniu do września tego roku, osiągając 7 milionów 250 tysięcy unikalnych odwiedzin.
To nie koniec sukcesów korporacji Google. Strona tej popularnej wyszukiwarki, pierwszy raz znalazła się na szczycie najczęściej odwiedzanych stron w Wielkiej Brytanii w październiku, pozbawiając pierwszeństwa dotychczasowego lidera – stronę firmy Microsoft. Najnowsze badania wykazują 24 miliony 816 tysięcy unikalnych odwiedzin na stronie Google i 24 miliony 798 tysięcy na stronie Microsoft.
Serwisy eBay i Yahoo! zajęły kolejne miejsca tuż przed BBC, który osiągnęła wynik 16 milionów 340 tysięcy odwiedzin. Wzrost odwiedzających Wikipedię wyniósł 5% w porównaniu do września osiągając 8,63 miliona wejść, a Sky 8% dochodząc do 7,6 miliona odwiedzających.
Sondaż ComScore oparty jest zarówno na analizie odwiedzin domowych jak i firmowych, użytkowników powyżej 15-go roku życia. Bob Ivins, dyrektor ComScore Europe powiedział, że popularność Google rośnie równomiernie, natomiast: “Wzrost popularności YouTube na całym świecie, w tym w Wielkiej Brytanii udowadniany jest przez ciągłe, niemal podwajanie się liczb odwiedzających, to jest coś nadzwyczajnego”
Portal uruchomiony przez The Daily Mail i General Trust zanotował natomiast ośmioprocentowy spadek w porównaniu z wrześniem i liczba odwiedzin ukształtowała się na poziomie prawie 8 milionów.
Generalnie to sklepy internetowe i strony społeczności osiągały największe wzrosty wizyt z liderem, serwisem Woolworth’s mającym 65% więcej odwiedzających – 2,6 miliona. Ruch na stronie rywala MySpace, serwisie Bebo.com wzrósł natomiast o 10%.