Gazeta Wyborcza ponownie liderem
W grudniu na szczyt rankingu 'Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce' wróciła Gazeta Wyborcza.
31.01.2007 07:10
W grudniowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza z 1597 powołaniami, co daje jej znaczną przewagę nad Rzeczpospolitą (1154 cytowań). Gazeta Wyborcza wróciła na pozycję lidera po dwóch miesiącach. Najczęściej – aż 505 razy – cytowano ją w kontekście „seksafery w Samoobronie”. Dziennik – zwycięzca rankingu z ubiegłego miesiąca – spadł na trzecią pozycję z 1087 cytowaniami. Czwarta lokata – już tradycyjnie – należy do Życia Warszawy (421 powołań).
W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazły się aż dwie stacje telewizyjne – TVN i TVN 24 i trzy stacje radiowe – Radio ZET, RMF FM oraz PR1. Na TVN media powoływały się w pierwszej kolejności w kontekście seksafery w Samoobronie, a na Radio ZET – polskiej polityki. W zestawieniu stron internetowych prowadzi po raz kolejny Onet.pl przed Interia.pl. Osiągnięty wynik nie zapewnił jednak portalowi miejsca w pierwszej piętnastce. Onet.pl był najczęściej cytowany w kontekście ciekawostek, życia społecznego oraz sportu.
Najczęściej cytowane media w grudniu 2006 r.
Gazeta Wyborcza - 1597Rzeczpospolita - 1164Dziennik - 1087Życie Warszawy - 421Gazeta Polska - 392TVN - 278Gazeta Prawna - 236Puls Biznesu - 185Radio Zet -162Super Express - 150Fakt - 149RMF FM - 141PR1 - 141TVN24 - 128Nasz Dziennik - 115
Ranking najczęściej cytowanych tytułów prasowychGazeta Wyborcza - 1597Rzeczpospolita - 1164Dziennik - 1087Życie Warszawy - 421Gazeta Polska - 392Gazeta Prawna - 236Puls Biznesu - 185Super Express - 150Nasz Dziennik - 115Wprost - 96
Ranking najczęściej cytowanych stacji radiowychRadio Zet -162RMF FM - 141PR1 - 141PR3 - 96TOK FM - 53Radio Maryja - 20Radio Pin - 19
Ranking najczęściej cytowanych stacji teleiwzyjnychTVN - 278TVN24 - 128TVP1 - 70Polsat - 12TVP2 - 11
Ranking najczęściej cytowanych portali internetowychOnet.pl - 93Interia.pl - 52Wp.pl - 33Gazeta.pl - 26Dziennik.pl - 15.
Analizę IMM-u przeprowadzono na podstawie 6960 przekazów mediowych z okresu 1 - 31 grudnia 2006 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7125 razy (3037 razy w prasie, 2392 w telewizji i 1696 w radiu)