Futbolowe zamieszanie na rynku prezerwatyw
Futbol - jedna z rzeczy, które kochają Brazylijczycy - opanowuje rynek prezerwatyw w Brazylii. Nowa seria prezerwatyw z logo klubów piłkarskich jest jednym z komercyjnych sukcesów roku.
07.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Jak podaje w niedzielę BBC, futbolowe prezerwatywy wprowadzono do sprzedaży w lutym. Jednocześnie rozpoczęto telewizyjną kampanię reklamową, w której kibice noszą czapki w kolorach swoich drużyn i w kształcie prezerwatyw.
_ Stosujemy nowatorską strategię, by wejść na ten rynek, który tu, w Brazylii, jest bardzo statyczny_ - powiedział BBC News Online dyrektor producenta prezerwatyw grupy Dharman Renato Marson. Połączyliśmy prezerwatywy i futbol, i dzięki temu udało nam się pozyskać młodych klientów, którzy do tej pory nie mieli w zwyczaju regularnie zabezpieczać się podczas seksu - dodał.
Tylko w lutym, miesiącu karnawału, sprzedano trzy miliony futbolowych prezerwatyw. Celem producenta jest osiągnięcie 35- milionowej sprzedaży w tym roku.
Wg danych brazylijskiego Ministerstwa Zdrowia, co roku w tym kraju sprzedaje się ponad 300 milionów prezerwatyw. Kolejne 200 milionów jest rozdawanych w ramach programów promujących planowanie rodziny i zapobieganie AIDS oraz innym chorobom przenoszonym drogą płciową.
Ministerstwo Zdrowia jest bardzo zadowolone z sukcesu rynkowego futbolowych prezerwatyw. Po raz pierwszy w brazylijskiej telewizji prowadzona jest niefinansowana przez rząd kampania zachęcająca do bezpiecznego seksu. (reb)