Trwa ładowanie...
d1oyfcn

Francuska ekspertyza: polski autobus niezupełnie sprawny

Stan techniczny polskiego autobusu Scania,
który rozbił się pod Grenoble, budził zastrzeżenia - wynika z
dokumentacji sporządzonej przez stronę francuską, którą po
przetłumaczeniu przeanalizowali szczecińscy prokuratorzy.

d1oyfcn
d1oyfcn

Galeria

[

]( http://wiadomosci.wp.pl/tragiczny-wypadek-autokaru-z-polskimi-pielgrzymami-6038708617151105g )[

]( http://wiadomosci.wp.pl/tragiczny-wypadek-autokaru-z-polskimi-pielgrzymami-6038708617151105g )
Tragiczny wypadek autokaru z polskimi pielgrzymami

O treści dokumentacji Prokuratura Okręgowa w Szczecinie, która prowadzi śledztwo w sprawie katastrofy poinformowała w specjalnym komunikacie.

d1oyfcn

W przetłumaczonym materiale biegli z Instytutu Badań Kryminalnych Żandarmerii Francuskiej nie wskazali na przyczynę wypadku, ale zwrócili "szczególną uwagę na dużą różnicę zużycia różnych kompletów klocków", głównie z tyłu pojazdu, oraz na brak 1,7 litra oleju w tzw. zwalniaczu (dodatkowy hamulec).

Zdaniem strony francuskiej do ustalenia przyczyn wypadku niezbędne jest przeprowadzenie dodatkowych badań kryminalistycznych dotyczących m.in. zbadania dwóch kompletów klocków hamulcowych oraz próbek oleju ze zwalniacza, zabezpieczonych na miejscu zdarzenia.

Biegli wnioskują ponadto o przeprowadzenie dodatkowych czynności procesowych. Chodzi m.in. o przesłuchanie świadków i zabezpieczenie dokumentacji dotyczącej badań technicznych autobusu.

Szczecińska prokuratura przesłuchała już wszystkich świadków w sprawie. Biegli lekarze zaopiniowali stan zdrowia poszkodowanych w wypadku. Śledztwo, zawieszone na parę miesięcy, wznowiono po otrzymaniu francuskiej dokumentacji.

d1oyfcn

Kompletną ekspertyzę dotyczącą rekonstrukcji wypadku autokaru, uwzględniającą dokumentację z Grenoble, mają przygotować w Polsce biegli krakowskiego Instytutu Ekspertyz Sądowych (IES), którzy dysponują na razie tylko własnymi materiałami zebranymi podczas wizji lokalnej na miejscu wypadku. Opracowanie ekspertyzy w IES potrwać może jednak dość długo. Jak wcześniej informowano w Instytucie, jest to zadanie na miesiące, nie na dni.

Do wypadku doszło 22 lipca 2007 roku we francuskich Alpach w okolicach Grenoble. Polski autokar uderzył na zakręcie w barierkę i stoczył się kilkadziesiąt metrów w dolinę rzeki. Podróżowało nim po europejskich sanktuariach maryjnych 50 osób - 47 pielgrzymów, dwóch kierowców i pilotka. Większość pochodziła z woj. zachodniopomorskiego. W wypadku zginęło 26 osób, 24 zostały ranne.

d1oyfcn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1oyfcn
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj