Delphi udostępni swoje urządzenia służące do badania wytrzymałości silników.
Komora sztucznego starzenia będzie podłączona do systemu wydechu stacji prób, na której silniki (benzynowe lub wysokoprężne) pracują praktycznie bez przerwy. W ten sposób próbki szkła, betonu, metalu i kamienia będą poddane działaniu wysokiego stężenia gazów i cząstek, co pozwoli specjalistom z laboratorium ocenić prędkość, z jaką w materiałach tych zachodzą zmiany związane ze starzeniem się i znaleźć rozwiązania, które spowolnią lub wyeliminują szkody wyrządzane obiektom historycznym.
Według dyrektor Laboratorium Isabelle Pallot-Frossard, instalacja ta pozwoli szybciej ocenić efekty emisji spalin z silników samochodowych nowej generacji oraz lepiej zrozumieć ich wpływ na materiały, z których zbudowane są zabytki architektoniczne.
Program badawczy, wspierany przez francuskie Ministerstwo Kultury i Komunikacji, został zorganizowany w ramach "Cercle des Partenaires du Patrimoine" (Partnerstwo na Rzecz Zachowania Dziedzictwa), które łączy różne firmy chcące współuczestniczyć w zachowaniu starych i nowych skarbów architektury. (mk)