Ford w 2000 r. sprzeda 900 tys. aut klasy wyższej
13.11.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Ford sprzeda w tym roku 900 tys. aut klasy wyższej. W ciągu następnych czterech lat amerykański producent chce zwiększyć tę liczbę do 1.2 mln.
Amerykańskie koncerny ponosiły ostatnio straty z powodu przymusowego obniżania cen spowodowanego silną konkurencją na rynku motoryzacyjnym.
Grupa Forda w skład której wchodzą: Lincoln, Jaguar, Volvo, Aston Martin i Land Rover w 1999 r. sprzedała łącznie ponad 800 tys. samochodów. Ta liczba nie obejmuje sprzedaży Land Rovera, który został kupiony od BMW za 2.7 mld dolarów w maju.
W Stanach Zjednoczonych grupa Forda jest liderem pod względem liczby sprzedanych samochodów.
Mniejszym powodzeniem auta tego producenta cieszą się na rynku niemieckim zdominowanym przez BMW i Meredesa. Jednak amerykański koncern zamierza zwiększyć swoje udziały w sprzedaży na tym rynku poprzez udoskonalenie systemu dystrybucji.
Ford podkreśla, że poprawa jakości aut należących do grupy oraz redukcja kosztów ich produkcji nie wpłyną na likwidację indywidualnego charakteru każdej z marek.(jag)