Fashion Week promocyjnym sukcesem Łodzi
Organizatorzy łódzkiego tygodnia mody przedstawili w poniedziałek radnym z komisji promocji w Radzie Miejskiej finansowy raport. Według organizatorów Fashion Week jest promocyjnym sukcesem Łodzi. Każdy sukces musi mieć też wymiar finansowy.
07.06.2011 | aktual.: 07.06.2011 11:46
38 programów radiowych, 36 relacji w stacjach telewizyjnych, 123 relacje prasowe i aż 681 artykułów w internecie zostało poświęconych majowemu tygodniu mody w Łodzi. Ile razy pojawiła się w nich Łódź? Trudno zliczyć. Łatwo można podsumować wartość reklamową, jaką przyniósł wiosenny tydzień mody w Łodzi.
- Niezależne serwisy monitorujące media wyliczyły, że wartość reklamowa, jaką przyniósł Fashion Week w polskich mediach, to sześć i pół miliona złotych. Do tego należy dodać jeszcze 1,8 mln zł. Na tyle wyceniono publikacje w mediach zagranicznych. To duży sukces. W tym roku we włoskim magazynie "Collezioni" poświęcono nam aż 12 stron. Na całym świecie ten kwartalnik to biblia mody - mówił na komisji Jacek Kłak, organizator Fashion Week.
Radni sprawozdanie przyjęli bez zastrzeżeń. Fashion Week nie tylko przynosi Łodzi korzyści promocyjne i gospodarcze, ale jest także bardzo przejrzystym festiwalem. - To najlepiej rozliczony festiwal - przyznał Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji UMŁ.
Radni mieli jednak obiekcje co do dystrybucji zaproszeń. Najbardziej poszkodowana poczuła się Małgorzata Niewia-domska- Cudak z SLD, która zobaczyła zaledwie trzy pokazy. Urząd Miasta dostał na tę imprezę 500 zaproszeń. Czy to naprawdę za mało?