PolskaFashion House Outlet Centre w Gdańsku

Fashion House Outlet Centre w Gdańsku

26 października nastąpi uroczyste otwarcie **Fashion House Outlet Centre**Gdańsku. Jest to pierwszy w północnej Polsce klasyczny "Outlet Centre". W Fashion House Outlet Centre oferowane będą przez cały rok najwyższej jakości produkty znanych światowych i polskich marek, po cenach obniżonych o 30-70%. Niskie ceny wynikają z tego, że towary będą pochodziły z nadwyżek produkcyjnych, końcówek serii lub poprzednich kolekcji.

Fashion House Outlet Centre w Gdańsku

24.10.2005 | aktual.: 29.10.2005 21:52

Fashion House Outlet Centre w Gdańsku stwarza możliwość zakupów markowych artykułów po obniżonych cenach, w otoczeniu nie różniącym się od eleganckich sklepów w centrum miasta. Z pewnością stanowić będzie nie lada atrakcję nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta i okolic, ale też dla odwiedzających wybrzeże turystów.

Skąd się wziął pomysł "outletu"?

Niebywała kariera sklepów typu „outlet” miała swój początek w późnych latach sześćdziesiątych i wczesnych siedemdziesiątych na terenie Ameryki Północnej. Pojawiły się tam centra pod nazwą „Factory Outlets” – duże kompleksy położone na obrzeżach wielkich miast, gdzie wielu producentów sprzedawało nadwyżki produkcyjne swoich towarów.

W Europie nastąpił w ostatnich latach również znaczący rozwój sieci sklepów typu „outlet”. Przyczyną tak gwałtownego wzrostu popularności sklepów tego typu są stale zwiększające się wymagania klientów. Aby temu sprostać, światowi wytwórcy muszą produkować coraz więcej nowych kolekcji.

Z kolei aby umożliwić klientom dostęp do owych kolekcji pruducenci znaleźli sposób na pozbycie się nadwyżek magazynowych kolekcji poprzednich. Korzystają z możliwości sprzedaży we własnych sklepach firmowych, które lokalizują wspólnie z innymi wytwórcami na obrzeżach miast. Tak właśnie powstają kompleksy handlowe typu „Outlet Centre”. Ceny oferowane w takich sklepach są zdecydowanie niższe. Jednak działalność ta nie tylko nie jest konkurencyjna w stosunku do eleganckich butików w centrum miast, oferujących sezonowe nowości, ale też pomaga im w sprzedawaniu większej ilości towaru oraz szybszej wymianie kolekcji.

Outlet Centers w Polsce

W naszym kraju intensywny rozwój sieci klasycznych Outlet Centres dopiero się rozpoczyna. Klasyczny „outlet” nie jest centrum taniej odzieży, nie oferuje czasowych promocji czy obniżek, ani wyłącznie okazyjnych wyprzedaży. Outlet Centre to miejsce sprzedaży wysokiej jakości najlepszych, znanych światowych i krajowych marek po cenach obniżonych o 30-70% przez cały rok! Centra dają możliwość zakupów w eleganckich, wydzielonych sklepach firmowych, w ciekawie zaaranżowanych wnętrzach.

Sieć klasycznych „outletów” pod nazwą Fashion House Outlet Centre, tworzy firma The Outlet Company. Od ponad roku funkcjonuje z powodzeniem Fashion House w Sosnowcu. Wkrótce, już 26 października 2005 roku, otwarte zostanie centrum w Gdańsku (jako pierwszy prawdziwy outlet w północnej Polsce), a w listopadzie – Fashion House w Warszawie. Centra Fashion House mają charakter butikowo-galeryjny, w przeciwieństwie do outletów tworzonych przez innych inwestorów, które bardziej przypominają sklepy fabryczno-magazynowe.

Charakterystycznym elementem wyróżniającym projekty The Outlet Company jest to, że każde centrum ma swój wyjątkowy klimat, inspirowany lokalną historią i architekturą.

Centrum Fashion House w Sosnowcu przypomina wiktoriańską, angielską uliczkę, w Gdańsku – rybacką wioskę, a w Warszawie – stołeczną starówkę. Te oryginalne aranżacje współtworzą niepowtarzalną atmosferę każdego centrum, umilają czas w nich spędzany, a nawet czynią z nich w poszczególnych miastach kolejne atrakcyjne miejsca, które po prostu warto zobaczyć.

Obraz
© Centrum będzie atrakcją również dla turystów

Szansa dla Trójmiasta

Fashion House Outlet Centre w Gdańsku będzie pierwszym prawdziwym centrum tego typu na północy Polski. Światowej sławy producenci odzieży, obuwia, kolekcji sportowych, jak również popularnych marek polskich, wybrali Fashion House w Gdańsku jako miejsce lokalizacji swoich sklepów, aby odpowiedzieć na potrzeby rynku Trójmiasta oraz stworzyć kolejną atrakcję dla przybywających tu w sezonie turystów.

Fashion House Outlet Centre w Gdańsku zostało zaaranżowane w klimacie wioski rybackiej, a całość wieńczy efektowna, wysoka na 25 metrów latarnia morska. Taka niebanalna architektura, typowa dla wszystkich obiektów budowanych przez The Factory Outlet, dodaje mu atrakcyjności i niepowtarzalności. Czas spędzony na zakupach uprzyjemni rozbudowana infrastruktura – w tym restauracje i atrakcje dla dzieci. W miarę rozwoju, centrum będzie angażowało się w organizację wystaw i innych wydarzeń kulturalnych, zarówno na terenie własnym, jak i w Gdańsku.

Fashion House Outlet Centre jest położony blisko zachodniej części Gdańska, przy obwodnicy S6 (zjazd w Szadółkach). Dzięki przebudowie zjazdu z obwodnicy, klienci będą mogli z łatwością dojechać do Centrum. Dla klientów udostępniony jest parking z bezpłatnymi miejscami dla samochodów oraz duża część wydzielona dla taksówek i autokarów. Outlet Centre planuje organizację specjalnych akcji promocyjnych i świątecznych. Na klientów będą czekały nie tylko liczne atrakcje, ale również jeszcze niższe niż zwykle ceny. Obiekt jest otwarty 7 dni w tygodniu, w godzinach 10-21 od poniedziałku do soboty, oraz 10-20 w niedziele.

Obraz
© Centrum będzie otwarte 7 dni w tygodniu

Fashion House Outlet Centre w Gdańsku:

- w I fazie udostępnione będzie 13.324 m kw. (9322 m kw. powierzchni najmu)

- całkowita powierzchnia wynosi 23.088 m2, całkowita powierzchnia najmu wynosi 16,361 m2
- w centrum znajdzie się około 80 sklepów
- parking oferuje ponad 1200 bezpłatnych miejsc
- W pierwszym etapie, tuż po otwarciu, centrum zatrudni ok. 200 nowych pracowników, gdy inwestycja będzie się rozwijać, pojawią się kolejne etaty i możliwości awansu.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)