Mandaty za parkowanie pod sklepami są ważne? Jest stanowisko UOKiK
UOKiK podjął decyzję w sprawie mandatów za parkowanie przy sklepach. Operatorzy muszą zwrócić niesłusznie pobrane opłaty. Decyzja dotyczy przypadków od 2020 r.
Mandaty za parkowanie przy marketach, centrach handlowych czy szpitalach często budzą kontrowersje. UOKiK zajął się skargami kierowców, którzy otrzymywali wezwania do zapłaty mimo posiadania ważnego biletu. Problem dotyczył m.in. firmy WEIP, operatora parkingów komercyjnych - czytamy w "Super Expressie".
Decyzja UOKiK
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zdecydował, że operatorzy muszą zwrócić kierowcom niesłusznie pobrane opłaty dodatkowe. Decyzja jest prawomocna i obejmuje wszystkie przypadki od 1 stycznia 2020 r., gdy kierowcy posiadali bilet parkingowy z numerem rejestracyjnym pojazdu.
Klienci skarżyli się, że otrzymywali wezwania do zapłaty mimo ważnego biletu, co zdarzało się gdy np. bilet był niewidoczny, lub spadł z deski rozdzielczej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polak aresztowany w Tajlandii. Jest nagranie z tego, co zrobił
Kierowcy, którzy złożyli reklamację i otrzymali negatywną odpowiedź, również mogą ubiegać się o zwrot. UOKiK stwierdził, że firma WEIP stosowała niezgodne z prawem zapisy, grożąc postępowaniem windykacyjnym i egzekucyjnym.
Problemy z reklamacjami
UOKiK zauważył, że firma WEIP wprowadzała w błąd kierowców, co do możliwości składania reklamacji. Zgodnie z regulaminem operatora, reklamacje mogły być składane jedynie pocztą lub formularzem na stronie internetowej, co jest niezgodne z polskim prawem. Reklamacje można składać także mailowo lub osobiście.
Przeczytaj także: Tragiczny finał interwencji. Mężczyzna zmarł w radiowozie
Źródło: se.pl