Trwa ładowanie...

Nowe przepisy dla tirów zostają. Trybunał nieugięty

Trybunał Sprawiedliwości UE w wydanym w piątek wyroku oddalił skargi siedmiu krajów, w tym Polski, na unijne przepisy dotyczące kierowców ciężarówek. Stwierdził jednak nieważność obowiązku powrotu pojazdów do bazy przedsiębiorstwa transportowego co osiem tygodni.

TSUE odrzucił protesty siedmiu krajów wobec nowych przepisów w sprawie warunków pracy kierowców ciężarówekTSUE odrzucił protesty siedmiu krajów wobec nowych przepisów w sprawie warunków pracy kierowców ciężarówekŹródło: PAP
d4gu3os
d4gu3os

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał decyzję dotyczącą sprawy tak zwanego pakietu mobilności, czyli przepisów dotyczących zawodowych kierowców ciężarówek. Piątkowe posiedzenie TSUE miało na celu rozpatrzenie złożonego przez siedem krajów, w tym i Polski, protestu przeciwko tym regulacjom.

Trybunał odrzucił w piątek większość z tych zastrzeżeń. Za nieważny jednak uznany został jeden z wymogów, dotyczący obowiązku powrotu pojazdów do siedzib firm transportowych co osiem tygodni.

Zastrzeżenie w sprawie pakietu mobilności odrzucone. Dotyczy kierowców ciężarówek

Pakiet mobilności, wprowadzony przez Unię Europejską w 2020 roku, ma na celu poprawę warunków pracy zawodowych kierowców, pokonujących długie trasy za kierownicą dużych pojazdów transportowych. Wprowadza on nowe wymagania dla firm posiadających flotę ciężarówek i prowadzących transport towarów w Europie.

d4gu3os

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gorąco wokół Glapińskiego. "Kłamał"

Litwa, Bułgaria, Rumunia, Cypr, Węgry, Malta i Polska złożyły do TSUE skargę na te regulacje, domagając się ich anulowania. Kraje Europy Środkowo-Wschodniej mają dużą liczbę firm działających w tej branży i dominują w transporcie towarowym ciężarówkami na terenie UE, są więc najbardziej zainteresowane tymi przepisami.

Przedstawiciele protestujących wobec tych regulacji krajów argumentują, że pakiet mobilności nie doprowadzi do poprawy warunków pracy kierowców. Może jedynie usunąć ich firmy z rynku Europy Zachodniej ze względu na wyższą konkurencyjność.

d4gu3os

Mimo to TSUE orzekł, że regulacje są zgodne z prawem Unii Europejskiej, z wyjątkiem wymogu, by kierowcy wracali z pojazdami do kraju rejestracji przedsiębiorstwa co osiem tygodni. Trybunał stwierdził, że "Parlament i Rada (państwa członkowskie UE) nie przedstawiły wystarczających dowodów, które pozwoliłyby na ocenę proporcjonalności tego środka" w chwili jego przyjęcia.

d4gu3os

Źródło: PAP

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4gu3os
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4gu3os
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj