Enea zmienia numery kont klientów w powiecie poznańskim. Uwaga, na możliwe próby oszustwa!
Firma Enea wysyła swoim klientom z powiatu poznańskiego informację o zmianie numeru rachunku, na który należy wpłacać należność za prąd. Przypominamy, że taką sytuację mogą próbować wykorzystać oszuści.
10.12.2015 | aktual.: 20.12.2015 09:02
Enea od kilku miesięcy zmienia numery indywidualnych kont, na które każdy z jej klientów wpłaca należność za zużytą energię elektryczną. Każdy z klientów otrzymuje od firmy informację o zmianie numeru konta.
Niestety, kiedy w czerwcu zaczęto zmienić numery kont klientów z regionu szczecińskiego pojawiły się próby oszustwa. Ktoś fałszował rachunki za prąd i wysyłał je na adresy klientów z całej Polski, podając im inny numer rachunku, na który należy wpłacać pieniądze. Na szczęście część klientów m.in. z Poznania, Piły, Bydgoszczy i Zielonej Góry zachowała czujność i zadzwoniła do Enei, aby się upewnić, czy są wprowadzane zmiany, dzięki czemu uniknęła próby oszustwa.
Teraz Enea naprawdę zmienia numery kont swoich klientów zamieszkałych w powiecie poznańskim. Każdy poznaniak wraz z pierwszą, nową fakturą otrzyma informację o nowym numerze rachunku. Na obszarze poznańskim nowy numer konta składa się z następującego ciągu cyfr: AA 1240 6960 0162 DDDD DDDD DDDD, gdzie AA to cyfry kontrolne losowo nadawane przez bank, a DDDD… to cyfry zawierające indywidualne dane identyfikujące klienta (pierwsze osiem cyfr to numer kontrahenta, który znajduje się w lewym górnym rogu pod numerem faktury).
- W razie jakichkolwiek wątpliwości autentyczność dokumentu można sprawdzić na stronie internetowej www.enea.pl – informuje biuro prasowe firmy.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .