Polska„Dzień Mamy” – ogólnopolska akcja Fundacji Grupy TP

„Dzień Mamy” – ogólnopolska akcja Fundacji Grupy TP

Fundacja Grupy TP organizuje ogólnopolski konkurs "Dzień Mamy" dla dzieci przebywających w szpitalach. Jest to część projektu społecznego "Telefon do Mamy", który obejmuje zasięgiem prawie każdy oddział dziecięcy w Polsce.

22.05.2006 | aktual.: 23.05.2006 16:12

Konkurs „Dzień Mamy” dedykowany jest dzieciom przebywającym w szpitalach. Zadanie polega na narysowaniu laurki dla Mamy. Dla autorów najlepszych prac Fundacja Grupy TP przekazała nagrody: laptop, cyfrowy aparat fotograficzny i odtwarzacz mp3.

Honorowy patronat nad akcją objęła Wanda Chotomska. Spośród wszystkich nadesłanych „małych dzieł sztuki”, autorka wybierze 30 prac, które trafią na specjalną aukcję charytatywną. Dochód z licytacji każdej wybranej laurki zostanie przeznaczony na zakup materiałów plastycznych do świetlicy oddziałowej tego szpitala, z którego nadesłano pracę.

Akcję wspiera również Portal Wirtualna Polska, Allegro.pl i Radio Zet.

Konkurs odbywa się w ramach projektu społecznego Fundacji Grupy TP – „Telefon do Mamy”. Na dziecięcych oddziałach szpitalnych umieszczane są przyjazne dziecku, kolorowe aparaty telefoniczne, z których mały pacjent może korzystać bezpłatnie dzięki kartom telefonicznym TP Dzieciom. "Telefon do Mamy" jest umieszczony w łatwo dostępnym miejscu - np. w świetlicy. Aparat zawieszono na takiej wysokości, aby małe dziecko lub takie, które porusza się na wózku, mogło samodzielnie wystukać na klawiaturze numer telefonu do domu. Obok umieszczono zrozumiałą dla dziecka instrukcję korzystania z aparatu. Ważne jest, że dziecko może samodzielnie zainicjować kontakt jak również odebrać telefon od bliskich.

Wszędzie tam, gdzie Telekomunikacja Polska montuje "Telefony do Mamy", dzieci otrzymują bezpłatne karty telefoniczne. Karty wysyłane są regularnie na oddziały szpitalne do pielęgniarek, które następnie przekazują je dzieciom. Co miesiąc do szpitali trafia 15 000 darmowych kart.

Działają już 1054 „Telefony do Mamy” na oddziałach dziecięcych w całej Polsce. Do tej pory przekazano dzieciom już ponad 300 tysięcy kart TP Dzieciom. Oznacza to, że mali pacjenci wydzwonili już ponad 10 milionów bezpłatnych minut na połączenia z bliskimi.

Telekomunikacja Polska oraz PTK Centertel od lat angażują się w działania społeczne i charytatywne. Wyrazem ich zaangażowania w rozwiązywanie ważnych problemów społecznych w Polsce było utworzenie Fundacji Grupy TP, co pozwoliło oddzielić działalność pro publico bono od działalności biznesowej. Fundacja rozpoczęła działalność w grudniu 2005 roku. Cele fundacji to organizacja i wsparcie programów społecznych, tworzenie i wspieranie programów stypendialnych, grantowych i badawczych oraz udzielanie wsparcia placówkom oświatowym i medycznym.

Fundacja wspiera ważne społecznie inicjatywy i prowadzi autorskie, ogólnopolskie programy, których celem jest pomoc najbardziej potrzebującym oraz wyrównanie szans w dostępie do nowoczesnej edukacji. Działania te to przede wszystkim pomoc dzieciom i młodzieży (w tym osobom niepełnosprawnym) w obszarze ochrony zdrowia oraz nauczanie przy wykorzystaniu najnowszych technik komunikacji, ukierunkowane na budowę społeczeństwa informacyjnego w Polsce.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)