Dramatyczne zmiany w marketingu
Wszystko wskazuje na to, że samochody terenowe nie będą już tak mocno promowane w USA, jak dotychczas.
28.09.2005 09:02
Wobec bardzo wysokich cen paliwa, które dodatkowo podwyższyły straty, spowodowane przez huragan "Katrina", coraz mniej osób w USA kupuje auta terenowe, które spalają niebotyczne ilości paliwa. Według amerykańskiego pisma "Automotive News", sprzedaż dużych samochodów terenowych spadła o 10% w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku. Według analityków, popyt na auta tego typu będzie jeszcze bardziej maleć w kolejnych miesiącach.
Spadek sprzedaży takich aut, które dotychczas królowały na amerykańskich szosach, ma wyraźne przełożenie na nakłady reklamowe. W zeszłym roku na promocje dziesięciu najlepiej sprzedających się aut segmentu, w USA przeznaczono 762 mln. dolarów. W pierwszej połowie tego roku przeznaczono na ten cel jedynie 307 mln. dolarów.
Zdaniem znawców rynku motoryzacyjnego, przyszłość należy do samochodów kompaktowych, oraz tych z oszczędnym silnikiem hybrydowym.