Trwa ładowanie...
d1vzblt

Do 2004 r. możliwy 10-krotny wzrost polskiego rynku e-commerce

Do 2004 r. w Polsce może nastąpić przeszło 10-krotny wzrost wartości konsumenckiego rynku e-commerce - wynika z danych, przedstawionych podczas konferencji, zorganizowanej w środę w Katowicach.

d1vzblt
d1vzblt

Konsumencki rynek e-commerce oznacza sprzedaż towarów i usług klientom indywidualnym, za pośrednictwem Internetu.

Specjaliści z firmy International Data Corporation (IDC) szacują, iż już pod koniec tego roku konsumencki rynek e-commerce w Polsce może osiągnąć wartość 45 mln USD, natomiast w 2004 - prawie 480 mln USD - powiedział Bartłomiej Kowalczyk, jeden z organizatorów konferencji.

Na wzrost wartości rynku transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu wpływ ma m.in. rosnąca liczba internautów. Według IDC, obecnie dostęp do Internetu ma ok. 9% Polaków, a w 2004 r. wskaźnik ten wzrośnie do 24%.

Katowicka konferencja, zorganizowana została m.in. przez Europejskie Centrum Informacji i Rozwoju (ECID), jedną z największych studenckich organizacji proeuropejskich w Polsce, w celu przedstawienia możliwości efektywnego wykorzystania Internetu oraz pokazania szans zaistnienia na rynku e-commerce.

International Data Corporation (IDC) należy do światowych liderów w zakresie analiz rynków technologii informatycznych. Zajmuje się m.in. przygotowywaniem analiz, danych rynkowych oraz strategicznych i taktycznych przewodników dla użytkowników technologii informatycznej.(jd)

d1vzblt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1vzblt
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj