Do 2004 r. możliwy 10‑krotny wzrost polskiego rynku e‑commerce
Do 2004 r. w Polsce może nastąpić przeszło 10-krotny wzrost wartości konsumenckiego rynku e-commerce - wynika z danych, przedstawionych podczas konferencji, zorganizowanej w środę w Katowicach.
25.04.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Konsumencki rynek e-commerce oznacza sprzedaż towarów i usług klientom indywidualnym, za pośrednictwem Internetu.
Specjaliści z firmy International Data Corporation (IDC) szacują, iż już pod koniec tego roku konsumencki rynek e-commerce w Polsce może osiągnąć wartość 45 mln USD, natomiast w 2004 - prawie 480 mln USD - powiedział Bartłomiej Kowalczyk, jeden z organizatorów konferencji.
Na wzrost wartości rynku transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu wpływ ma m.in. rosnąca liczba internautów. Według IDC, obecnie dostęp do Internetu ma ok. 9% Polaków, a w 2004 r. wskaźnik ten wzrośnie do 24%.
Katowicka konferencja, zorganizowana została m.in. przez Europejskie Centrum Informacji i Rozwoju (ECID), jedną z największych studenckich organizacji proeuropejskich w Polsce, w celu przedstawienia możliwości efektywnego wykorzystania Internetu oraz pokazania szans zaistnienia na rynku e-commerce.
International Data Corporation (IDC) należy do światowych liderów w zakresie analiz rynków technologii informatycznych. Zajmuje się m.in. przygotowywaniem analiz, danych rynkowych oraz strategicznych i taktycznych przewodników dla użytkowników technologii informatycznej.(jd)