Trwa ładowanie...
d1gb3wo

Do 2004 r. możliwy 10-krotny wzrost polskiego rynku e-commerce

Do 2004 r. w Polsce może nastąpić przeszło 10-krotny wzrost wartości konsumenckiego rynku e-commerce - wynika z danych, przedstawionych podczas konferencji, zorganizowanej w środę w Katowicach.

d1gb3wo
d1gb3wo

Konsumencki rynek e-commerce oznacza sprzedaż towarów i usług klientom indywidualnym, za pośrednictwem Internetu.

Specjaliści z firmy International Data Corporation (IDC) szacują, iż już pod koniec tego roku konsumencki rynek e-commerce w Polsce może osiągnąć wartość 45 mln USD, natomiast w 2004 - prawie 480 mln USD - powiedział Bartłomiej Kowalczyk, jeden z organizatorów konferencji.

Na wzrost wartości rynku transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu wpływ ma m.in. rosnąca liczba internautów. Według IDC, obecnie dostęp do Internetu ma ok. 9% Polaków, a w 2004 r. wskaźnik ten wzrośnie do 24%.

Katowicka konferencja, zorganizowana została m.in. przez Europejskie Centrum Informacji i Rozwoju (ECID), jedną z największych studenckich organizacji proeuropejskich w Polsce, w celu przedstawienia możliwości efektywnego wykorzystania Internetu oraz pokazania szans zaistnienia na rynku e-commerce.

International Data Corporation (IDC) należy do światowych liderów w zakresie analiz rynków technologii informatycznych. Zajmuje się m.in. przygotowywaniem analiz, danych rynkowych oraz strategicznych i taktycznych przewodników dla użytkowników technologii informatycznej.(jd)

d1gb3wo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gb3wo
Więcej tematów