Dla PKO BP priorytetem będzie rynek krajowy
Za późno już na decyzje o ekspansji
regionalnej, dlatego bank PKO BP musi skupić się na rynku
krajowym. Nowych przychodów będzie szukać na rynku pożyczek
konsumenckich i funduszy inwestycyjnych - dowiedziała się "Gazeta
Prawna".
18.04.2007 | aktual.: 18.04.2007 07:22
Rada nadzorcza PKO BP zajmie się nową strategią, która ma zostać przedstawiona na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy 26 kwietnia. Według informacji gazety, poza nowymi wskaźnikami finansowymi, które będą stanowić szacunkowe prognozy banku, nowa strategia ma się skupiać głównie na wykorzystaniu lokalnych możliwości PKO BP. Głównie chodzi o te segmenty, gdzie bank w Polsce nie jest najsilniejszy - czyli pożyczki konsumenckie i sprzedaż jednostek funduszy inwestycyjnych.
Jednym z priorytetów w nowej strategii będzie silniejszy wzrost w wysokodochodowym segmencie consumer finance- mówi "GP" osoba związana z bankiem. Gazeta odnotowuje, że PKO BP ma kilka milionów klientów, w tym aż 2,1 mln rachunków z dostępem do internetu. Bank ma też jedną z największych w kraju sieci placówek (prawie 1,3 tys. oddziałów i ponad 2,6 tys. agencji).
Jego potencjał jest jednak nadal niewykorzystany - uważają analitycy. Ich zdaniem, celem PKO BP musi być zachowanie pozycji numer jeden na rynku, po tym jak w wyniku zbliżającej się fuzji Pekao i Banku BPH tę pozycję utraci - pisze "Gazeta Prawna". (PAP)