Daewoo Kalos - konkurencja dla małych aut za 2 lata
(WP/Magdalena Kieliszek)
Na stoisku Daewoo na targach Poznań Motor Show wystawione są głównie oferowane w salonach modele. Wbrew oczekiwaniom wielu osób, nie zaprezentowano nowego Lanosa. Pokazano natomiast studyjny model Kalos, dzięki któremu firma "zamierza umocnić pozycję na rynku małych samochodów, konkurując m.in. z Toyotą Yaris."
Toyota jednak może spać spokojnie, przynajmniej na razie. Kalos do produkcji masowej ma trafić za 2-3 lata - zapowiada Daewoo. Początkowo auto, stylistycznie zbliżone do wystawionego niedaleko Fiata Stilo, będzie dostępne jako 5-drzwiowy hatchback, a dopiero później pojawi się w wersji cztero i trzydrzwiowej. Wstępne plany Daewoo zakładają, że klienci będą mieli wybór pomiędzy silnikami: 1,2 l SOHC, 1,4 l SOHC oraz 1,6 l DOHC.
Daewoo liczy na to, że Kalos uzyska ocenę 4 gwiazdek w zderzeniowym teście Euro NCAP. Auto wyposażone jest z przodu w system rozpraszania energii zderzenia, którego elementem jest rama pomocnicza wykonana w technologii łączenia blach o różnych grubościach. Oprócz zredukowania masy pojazdu, tworzy ona strefę kontrolowanego zgniotu, zapewniającą ochronę w przypadku zderzenia czołowego- podaje Daewoo.
We wnętrzu kabiny Kalosa oraz poza nią zamontowano urządzenia z zakresu bezpieczeństwa biernego. Są więc przednie i boczne poduszki powietrzne, belki wzmacniające we wszystkich drzwiach, elektroniczne napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pięciu pasażerów oraz system mocowania fotelika dla dziecka. (mak)