Coca-Cola rozdaje bilety na mecze Polaków
'Piłka zbliża. Podaj dalej' - ruszył specjalny program marketingowy Coca-Cola związany ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej - 2006 FIFA World Cup.
16.03.2006 07:06
- Polska kampania „Piłka zbliża. Podaj dalej” jest częścią strategii marketingowej „We All Speak Football”, która rozpoczęła się w wielu krajach na świecie - mówi Mikołaj Ciaś, brand manager Coca-Cola w Polsce. - Podtrzymuje ona wieloletnią tradycję firmy The Coca-Cola Company rozpowszechniania i promowania idei Mistrzostw.
Myślą przewodnią nowej kampanii jest przekonanie, że wielkie wydarzenia sportowe zbliżają ludzi, przełamują bariery kulturowe i społeczne. Pozwalają wspólnie przeżywać emocje i jednoczyć się. Zasada Piłka zbliża. Podaj dalej przyświecała twórcom zabawnego spotu reklamowego ”Rywale”, głównego elementu kampanii ATL. Bohaterowie animowanego filmu przełamują dzielące ich bariery dzięki niespodziewanemu zwycięstwu ich ulubionej drużyny piłkarskiej. Gdy w ostatnich minutach meczu pada decydująca bramka „rywale” - Kurczak i Kucharka, Drzewo i Drwal, Mąż i Kochanek Żony - padają sobie w ramiona i wspólnie świętują triumf swojego zespołu.
30-sekundowy spot można zobaczyć w Polsacie, TVN, TVN7, w telewizji Puls i VIVA Polska jak również przed seansami filmowymi w kinach. Polską adaptację spotu przygotowała agencja Publicis, która odpowiada również za kampanię outdoorową. W jej ramach w Warszawie pojawiły się trzy wielkoformatowe reklamy przedstawiające główne sceny ze spotu ”Rywale”. Od 15 marca w wyselekcjonowanych punktach w mieście pojawiły się backlighty oraz nośniki typu citylight. Specjalną futbolową sekcję ma także internetowy serwis www.icoke.pl, gdzie od 15 marca, codziennie będzie można wygrać bilety na mundialowe mecze polskiej reprezentacji.
Kampanię ATL wspiera promocja konsumencka w tym zabawa „W naszym meczu każdy wygrywa”. W jej ramach konsumenci będą mogli zdobyć podwójne zaproszenia na grupowe mecze polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Świata w piłce nożnej. Do zdobycia w czasie trwania kampanii będą także mundialowe piłki firmy Adidas oraz nagrody gwarantowane – charakterystyczne szklanki Coca-Coli. Nagrody można zdobyć wysyłając unikalne kody umieszczone pod nakrętkami napojów objętych promocją: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Cherry Coke, Fanta i Sprite, za pomocą serwisu www.icoke.pl oraz smsów. Wygrywa ten, kto jako pierwszy prześle kod o danej godzinie. Pakiety wyjazdowe z biletami na mecze grupowe Polskiej Reprezentacji podczas Mistrzostw Świata będą do zdobycia codziennie o godz. 15.00 w okresie od 15.03 do 31.05.2006, natomiast piłki przez 24 godziny na dobę począwszy od 15 marca do 15 lipca 2006.
Zakup mediów zaplanował dom mediowy Starcom. Kampanię internetową „Podaj dalej.” z ekscytującą grą na najdłuższe podania wirtualnej piłki, przygotowała i prowadzi agencja K2 wspólnie z domem mediowym Starcom.
Platformę komunikacyjną „Piłka zbliża. Podaj dalej” uzupełni także projekt Coca-Cola Virtual Cup 2006. Twoja droga do Mundialu. Młodzi miłośnicy futbolu będą mogli sprawdzić swoje siły w wirtualnych meczach piłkarskich FIFA 06 rozgrywanych na ekranach kinowych sieci Multikino. Mistrzostwa odbędą się w sześciu miastach Polski (Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Szczecinie, Gdańsku i Zabrzu), a wielki finał, z komentarzem zawodowego komentatora sportowego, rozegra się w Warszawie. Nie zabraknie emocji i wyjątkowych nagród. W tym tej głównej – dla sześciorga finalistów, którzy wniosą polską flagę na stadion przed meczem polskiej reprezentacji*. Projekt Coca – Cola Virtual Cup. Twoja Droga do Mundialu. realizowany będzie przez agencję Task Force Consulting, odpowiadającą także za całokształt działań public relations prowadzonych w ramach kampanii „Piłka zbliża. Podaj dalej”.
Coca-Cola daje swoim konsumentom w Polsce możliwość aktywnego przeżywania Mistrzostw Świata – wielkiego święta piłki nożnej i święta wszystkich, którzy kochają wspaniałą zabawę, dzielenie się emocjami i łączenie się w pasji do futbolu. Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas program spełni to zadanie i znajdzie uznanie wśród naszych konsumentów. – mówi Mikołaj Ciaś.
Kampania „Piłka zbliża. Podaj dalej” trwać będzie do lipca br., z sukcesywnie wprowadzanymi nowymi elementami, które będą komunikowane w miarę pojawiania się.