CBS zadowolone jest z rezultatów porozumienia z YouTube
Po miesiącu od podpisanej umowy CBS chwali się rezultatami i osiągnięciem dostępu do nowej widowni w internecie.
23.11.2006 07:10
Podczas gdy jedne firmy walczą i oskarżają YouTube o łamanie prawa za użytkowników umieszczających bez ich wiedzy i zgody fragmenty wideoklipów i programów telewizyjnych, inne jak CBS starają się wykorzystać młodą potęgę serwisu do własnych celów.
CBS umieścił na YouTube ponad 300 swoich pozycji programowych (lub ich fragmentów). W pierwszym miesiącu średnia dzienna oglądalność wynosiła 850 tysięcy osób. Był to wyraźny sygnał, że porozumienia YouTube ze stacjami telewizyjnymi i wytwórniami są znakomitym biznesem.
Oglądalność programów, szczególnie tych emitowanych wieczorem od czasu umieszczenia ich w internecie wzrosła. Na przykład show Davida Lettermana ogląda o 5% (200 tysięcy osób) więcej widzów, a program „The Late Late Show with Craig Ferguson." o 7% (100tysięcy).
„Chociaż wzrost oglądalności nie jest wyłącznie spowodowany umieszczeniem tych programów na YouTube, to obie firmy wierzą, że przyczyni się to do znaczącego wzrostu liczby nowej widowni” jest napisane we wspólnym oświadczeniu CBS i YouTube.
W tym miesiącu 3 spośród pozycji dostarczonych przez CBS znalazły się na liście 25 najchętniej oglądanych klipów wideo, wynika z danych YouTube. Są to talk shows Davida Lettermana i dramat „NCIS”.
Firmy z branży rozrywkowej takie jak stacje telewizyjne czy wytwórnie fonograficzne bardzo intensywnie zastanawiają się jak robić interesy z takimi serwisami jak YouTube, pozwalającymi użytkownikom na umieszczanie klipów wideo i oglądanie ich. Jest to często związane z łamaniem praw autorskich, w przypadku na przykład umieszczania fragmentów programów. Do szukania porozumienia z YouTube składnia korporacje olbrzymia i nadal rosnąca liczba użytkowników i widzów serwisu, na YouTube dziennie oglądanych jest 100 milionów klipów. Giganci rozrywkowi wolą szukać porozumienia z serwisem niż podawać go do sądu.
W ubiegłym miesiącu YouTube, które za 1,65 miliarda dolarów kupiło Google podpisało umowy z CBS, Universal Music Group i Sony BMG Music Entertainment.