Cannes: Rosjanie zakupią serial "Glina"
Oprócz serialu kryminalnego, zagraniczne stacje i producenci telewizyjni zainteresowani są głównie produkcjami dziecięco-młodzieżowymi oferowanymi przez TVP podczas targów MIPCOM.
11.10.2006 07:10
Rosyjska firma producencka Amedia, która wcześniej wyprodukowała własną wersje "M jak miłość", bliska jest zakupu praw do serialu TVP "Glina".
Serial opowiada o pracy policjantów z wydziału zabójstw, o kosztach wykonywania zawodu policjanta, ale także o skrajnych ludzkich emocjach: miłości, śmierci, nienawiści. Główny bohater historii to twardy, uparty i pozbawiony złudzeń Andrzej Gajewski, 40-letni policjant z wydziału zabójstw.
Reżyserem serialu w Polsce był Władysław Pasikowski. W rolach głównych wystąpili Jerzy Radziwiłowicz, Robert Gonera i Maciej Stuhr. "Glina" zadebiutował u nas 9 września 2004 roku i zebrał bardzo pozytywne oceny zarówno widzów, jak i krytyków. Każdy odcinek oglądało średnio ponad 3 mln 506 tys. widzów (wid. 9,7%).
Produkcje TVP w cenie
Zagranicznych producentów i stacje telewizyjne najbardziej ciekawią jednak formaty dziecięco-młodzieżowe TVP. Dużym zainteresowaniem cieszy się od dawna zapowiadana produkcja "Miś Fantazy".
- Mieliśmy Misia Uszatka, który był popularny na całym świecie. Z tego powodu od dawna zagraniczni nabywcy pytali się o nowego misia - przyznał w rozmowie z wortalem Wirtualnemedia.pl Michłl Wierusz-Kowalski z biura sprzedaży TVP. - Teraz nową animację mamy już dla nich gotową - dodał.
W poniedziałek przedstawiciel krajów Ameryki Łacińskiej zakupił obsypany nagrodami film Andrzeja Maleszki "Magiczne drzewo" . Obraz zostanie prawdopodobnie sprzedany także do Jugosławii oraz Indii.
Wśród własnych produkcji TVP stawia na quiz wiedzy "Najlepszy z najlepszych" oraz "Królestwo Maciusia". - To teleturniej będący ewenementem na skalę światową - chwali produkcję Małgorzata Cup z biura sprzedaży TVP. - W programie rywalizują ze sobą drużyny złożone zarówno z dzieci, jak i ich rodziców,co zdarza się niezwykle rzadko - zapewnia. Każdy odcinek zawiera część animacyjną. Zależnie od kraju, w tym miejscu mogą pojawić się znane lokalnie rysunkowe postacie, np. Myszka Miki. Produkcja jest w pełni interaktywna - ze studiem można łączyć się za pomocą internetu i sms-ów. Planowana jest również filmowa wersja teleturnieju koprodukowana z Niemcami i Francuzami.
Z oferty filmowej Telewizja Polska proponuje produkcje o polskich twórcach kina cieszących się światową renomą. Korzystając z okazji, zachęca do zakupu filmu dokumentalnego "Still Alive" o Krzysztofie Kieślowskim, którego "Dekalog" został sprzedany już do 70 krajów świata. W ofercie ma również "Pogodę na jutro" Jerzego Stuhra oraz "Kto nigdy nie żył..." Andrzeja Seweryna.
Wśród produkcji filmowych, swoje miejsce w ofercie TVP znalazła "S@amotność w sieci". - Kiedy mówimy, że powieść, na podstawie której nakręcono film, została sprzedana w ilości 200 tysięcy egzemplarzy, robi to duże wrażenie na odwiedzających nasze stoisko - twierdzi Michał Wierusz-Kowalski.
Targi MIPCOM, które do 13 października potrwają w Cannes, to impreza o globalnym znaczeniu dla branży zajmującej się telewizją, video i DVD, nowymi mediami, Internetem oraz telefonią komórkową. Wśród uczestników targów znajdują się producenci, kupujący i sprzedający kontent, finansiści oraz dystrybutorzy produkcji rozrywkowych w mediach elektronicznych.