Być tatą, który bardziej poświęca się dziecku
Równość w miejscu pracy to wyzwanie stojące przez współczesnymi pracodawcami. Dlatego Procter & Gamble wprowadza urlopy rodzicielskie umożliwiające ojcom odciążenie matek i spędzenie więcej czasu z dzieckiem w domu.
Z raportu "Być tatą. Wyniki badania polskich ojców" opracowanego przez fundację Dajemy Dzieciom Siłę wynika, że większość ojców w Polsce chce tak samo jak matki partycypować w wychowaniu dzieci i opowiada się za partnerskim podziałem ról w rodzinie.
Zdecydowana większość badanych przyznaje, że oboje rodzice powinni w takim samym stopniu rozmawiać z dzieckiem o jego problemach i podejmować ważne decyzje dotyczące jego rozwoju.
Dlatego Procter & Gamble wprowadził nową politykę zatrudnienia w swojej firmie. Akcja #ShareTheCare ma zachęcić ojców do dzielenia się z matkami opieką nad dzieckiem.
Ośmiotygodniowy urlop dla ojców
Ojcowie zatrudnieni w Procter & Gamble będą od teraz mogli aktywniej włączyć się w wychowanie swoich pociech. Firma umożliwia ojcom skorzystanie z dodatkowego sześciotygodniowego płatnego urlopu do wykorzystania w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka.
Co to oznacza? Że wraz z ustawowymi dwoma tygodniami, panowie będą mogli w sumie aż osiem tygodni spędzić ze swoim dzieckiem w domu.
#ShareTheCare od marca 2019 roku działa w polskich oddziałach P&G. I cieszy się dużym zainteresowaniem. Z dodatkowych sześciu miesięcy płatnego urlopu korzysta kilkunastu ojców.
Silniejsze więzi w rodzinie
Nowa polityka zatrudnienia P&G wpisuje się w utrwalanie pozytywnych praktyk dotyczących równouprawnienia na rynku pracy, bo dzięki poświęceniu ojców, matkom łatwiej jest zaplanować dalszy rozwój zawodowy i przede wszystkim wrócić do pracy.
ShareTheCare – o czym świadczą europejskie badania "Paternity and paternal leave policies across the European Union" (Polityka urlopu ojcowksiego na terenie Unii Europejskiej) – przyczynia się do wzmacniania więzi w rodzinnie. Nie tylko lepiej wpływa na rozwój dziecka, ale też pozwala rodzicom zacieśnić relacje partnerskie.
– Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza nowa inicjatywa #ShareTheCare możemy przyczynić się do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego, to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka - mówi Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Wolni od uprzedzeń i stereotypów
Procter & Gamble – jako globalny lider na rynku produktów szybkozbywalnych – dociera do 5 mld ludzi na całym świecie. To pomaga mu skutecznie promować kreowaniu postaw społecznych wolnych od uprzedzeń i stereotypów.
W ideę #ShareTheCare wpisują się m.in. reklamy produktów środków czystości takich jak Ariel czy Fairy, na których widać mężczyzn chętnie uczestniczących w codziennych czynnościach domowych.
Nowa polityka zatrudnienia wdrażana przez P&G pokazuje otwartość firmy na młodych pracowników, którzy myślą o założeniu rodziny. A badania prof. Alison Koslowski z Uniwersytetu w Edynburgu potwierdzają, że rodzice, którzy korzystali z rozbudowanego systemu urlopów rodzicielskich są skłonni dłużej pracować w firmie dbającej o ich życiowy komfort.
– Dzięki takim programom jak #ShareTheCare i innym praktykom służącym równym szansom w miejscu pracy, a także silnemu przekazowi reklamowemu naszych marek, promujemy różnorodność i integrację społeczną we wszystkich obszarach naszej działalności biznesowej – podkreśla Geraldine Huse.
Materiał przygotowany przy współpracy z Procter & Gamble.