Biznes i erotyka w telewizji Wirtualnej Polski
WP uruchomiła cztery kanały: informacyjny, biznesowy, rozrywkowy oraz erotyczny. W telewizji pracują m.in.: Beata Sadowska, Zuzanna Falzmann, Elżbieta Zapendowska.
05.01.2007 07:10
Testowany od połowy grudnia projekt telewizji internetowej Wirtualnej Polski ruszył w czwartek pod adresem wptv.wp.pl. WP uruchomiła od razu cztery kanały: informacyjny, biznesowy, rozrywkowy oraz erotyczny.
„Wielokrotnie podkreślaliśmy, że w naszej strategii rozwoju mocno stawiamy na multimedia. WPTV jest tego najlepszym dowodem.” – mówi Aleksandra Ciechomska, Dyrektor Pionu Rozwoju Produktów Wirtualnej Polsce – „Nad projektem telewizji internetowej pracuje w WP kilkunastoosobowy zespół. Chcieliśmy od razu udostępnić naszym użytkownikom wiele różnorodnych treści i to z kilku zakresów tematycznych – doskonale zdajemy sobie sprawę, że to przede wszystkim multimediów szukają obecnie internauci. Oprócz kanałów rozrywkowych postawiliśmy na własne produkcje publicystyczne – uważamy, że użytkownicy mogą szukać nieco innego spojrzenia na problemy polityczno-społeczne niż to prezentowane w tradycyjnych mediach. My pokazujemy Polskę z innej perspektywy. To internauci, pisząc komentarze w portalu, sygnalizują nam wyraźnie, co ich interesuje, nurtuje bądź denerwuje – nasz kanał news jest odpowiedzią na ich głosy. Również politykom daliśmy możliwość swobodnego powiedzenia tego, co w danej chwili chcą powiedzieć – bez
zadawania im pytań i bez żadnych sugestii. Przykładem jest tutaj choćby wywiad z Korwinem-Mikke, który stawia pytanie – „Jest czy nie?” – dotyczące seksafery w Samoobronie. Czy gdzieś to można było obejrzeć?” – dodaje Ciechomska.
Telewizja internetowa WP składa się obecnie z czterech kanałów – News, Rozrywka, Biznes, Erotyka. Wszystkie kanały mają własne ramówki – poszczególne audycje nadawane są o określonych godzinach. Użytkownik ma jednak możliwość indywidualnego wybrania produkcji, którą w danej chwili chce oglądać, korzystając z Archiwum poszczególnych kanałów (Video-on-Demand).
„Możliwość indywidualnego dobierania programów to nasza przewaga nad tradycyjną telewizją. „Internetowy telewidz” nie jest ograniczony w żaden sposób – ani czasem, ani ramówką. Nikt nie narzuca mu, co w danym momencie ma oglądać.” – mówi Przemysław Kazanowski, kierownik projektu telewizji internetowej w WP. „Uruchomione właśnie cztery kanały to dopiero początek – niebawem światło dzienne ujrzą kolejne kanały tematyczne, nad którymi prowadzimy obecnie zaawansowane prace." – dodaje Kazanowski.
Ramówka„Na początku ruszyliśmy z czterema kanałami i jest to nasza spora przewaga, ponieważ w odróżnieniu od konkurencji nie stawiamy tylko na treści rozrywkowe. Jednocześnie pragnę podkreślić, że WPTV będzie stale rozwijana – wkrótce pojawią się nowe funkcjonalności społecznościowe. Interakcja z użytkownikiem jest bowiem tym, na co stawiamy i co stanowi istotny wyróżnik Internetu jako medium.” – mówi Aleksandra Ciechomska.
W kanale informacyjnym – News – internauci mogą znaleźć takie programy, jak Rozmowa dnia – autorskie wywiady ze znanymi osobami; Przegląd prasy, który prowadzi Beata Sadowska i Zuzanna Falzmann; Komentarz dnia – udzielany przez polityków, np. Janusza Korwina-Mikke, Julię Piterę czy Przemysława Gosiewskiego. Orzeł i Gwiazdy – wywiady z polskimi „celebrities” prowadzi Tomasz Orzeł; Vip Room – satyryczne komentarze dotyczące aktualnych spraw życia codziennego – prowadzą Elżbieta Zapendowska i Rafał Waszkiewicz. Program uzupełniają sondy uliczne – tzw. HydePark – prowadzone przez Iwonę Rejzner i Zuzannę Ćwikłę. Już wkrótce pojawią się nowe formaty, w tym m.in. skróty informacji (tzw. popołudniówka) oraz Nagie fakty, które będzie można obejrzeć późnym wieczorem.
Kanał Rozrywka to przede wszystkim plotki z życia gwiazd, zapowiedzi filmów i gier, teledyski zarówno polskich, jak i zagranicznych artystów, programy dokumentalne, wywiady z gwiazdami muzyki w programie Jazda Niekontrolowana – prowadzonym przez Roberta Patoletę, a także program satyryczny Kookly – polskie Muppet Show.
Kanał Biznes powstaje we współpracy z pierwszą w Polsce telewizją biznesową TV Biznes.
„Kanał biznesowy kierujemy do osób zainteresowanych tematyką gospodarczą i ekonomiczną, w tym przedsiębiorców, kadry kierowniczej.” – mówi Artur Balana, odpowiedzialny za kanał biznesowy w projekcie WPTV. – „Współpraca z TV Biznes gwarantuje najwyższą jakość publikowanych w kanale materiałów i błyskawiczną reakcję redakcji telewizyjnej oraz internetowej na zmiany rynkowe czy finansowe.” – dodaje Balana.
Tematykę gospodarczą w kanale Biznes reprezentują między innymi: relacje z giełdy oraz jej podsumowania, informacje z rynków: inwestycyjnego, finansowego, walutowego, czy podatków, analizy ekonomiczne oraz aktualne reportaże z dziedziny ekonomii. Ponadto w ciągu niemal 20–godzinnej emisji dziennie w kanale Biznes widz może znaleźć wiele autorskich programów i magazynów, takich jak np.: Pociąg do biznesu, Sektory, wektory, trendy, Nie daj się fiskusowi czy magazyny hobbystyczne Autofokus lub Magazyn Jeździecki. Szeroki zakres tematyki kanału uzupełniają wywiady z analitykami i rozmowy ze specjalistami rynku finansowego.Kanał Erotyka dostępny jest w godzinach 23.00 – 6.00. Witryna poprzedzona jest ostrzeżeniem (tzw. stroną przejściową), że publikowane materiały zawierają treści wyłącznie dla osób dorosłych. Głównymi odbiorcami kanału mają być mężczyźni, którzy znajdą tu przede wszystkim krótkie filmy erotyczne.
Dostawcy contentuContent do projektu WPTV dostarczają, m.in.: ATM Grupa – jedna z największych grup producenckich w Polsce oraz Kamera – szwedzki dostawca contentu informacyjnego i rozrywkowego bazującego na materiałach filmowych agencji Associated Press, a także innych źródeł. WP współpracuje także z Sodium Media (pomysłodawcy, producenci wykonawczy i reżyserzy programów telewizji internetowej Lemon TV), MNI (firma specjalizująca się w tworzeniu multimedialnych systemów komunikacji mobilnej i usług dodanych w technologii GSM i 3G, jeden z wiodących dostawców kontentu dla portali i telewizji IP) Indie Labels (niezależne wytwornie płytowe m.in.: UMC, SP Records, Sonic Records, Polskie Radio, Hit'n'Hot), EMI Music Poland oraz Sony BMG. Wkrótce pojawią się również nowi dostawcy.
„Jeżeli chodzi o content, nie opieramy się tylko na zewnętrznych dostawcach, również sami produkujemy materiały. W studiu zbudowanym specjalnie na potrzeby WPTV nagrywamy przede wszystkim własne treści publicystyczne.” – mówi Aleksandra Ciechomska, Dyrektor Pionu Rozwoju Produktów.
Telewizja internetowa WP: wptv.wp.pl