PolskaBiura podróży będą zwracać koszty nieudanych wycieczek

Biura podróży będą zwracać koszty nieudanych wycieczek

W efekcie najnowszej uchwały Sądu Najwyższego biura podróży będą musiały zwracać klientom nie tylko koszty nieudanej wycieczki, ale zapłacić również zadośćuczynienie za tzw. straty niematerialne, informuje "Metro".

Biura podróży będą zwracać koszty nieudanych wycieczek
Źródło zdjęć: © AFP | Jaime Reina

23.11.2010 | aktual.: 23.11.2010 10:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Chodzi o sytuacje, gdy zamiast w obiecanych przez biuro luksusach spędziliśmy wakacje w marnym motelu z nieświeżym jedzeniem, a do plaży był kilometr zamiast 100 metrów. I czujemy się oszukani. Jako prawną podstawę uchwały Sąd Najwyższy wskazał art. 11a ustawy z 1997 r. o usługach turystycznych.

Dotychczas orzecznictwo polskich sądów w podobnych sprawach nie było jednolite. Czy uchwała SN to zmieni? Dzięki niej będzie można w sądach walczyć z nieuczciwymi biurami podróży za nierzetelne wywiązywanie się z umowy. - Uchwała zmusi biura podróży do większej ostrożności w oferowaniu usług. I do troski o dochowanie obiecanego standardu, uważa wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Stanisław Piśko.

W podobnych sprawach można się też posiłkować wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 2002 r. Orzekł on, że pojęcie szkody obejmuje także szkodę niemajątkową. Tym samym ustawodawcy krajowi powinni zapewniać konsumentom możliwość dochodzenia roszczeń w przypadku szkód niemajątkowych powstałych na skutek wykonania umowy.

Źródło artykułu:PAP
pieniądzewakacjewycieczka
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (6)