Bill Gates: Internet zrewolucjonizuje telewizję

Dzięki przypływowi treści wideo w sieci i połączeniu komputerów z telewizorami, internet w ciągu pięciu lat zrewolucjonizuje telewizję - zapowiada Bill Gates.

30.01.2007 07:10

„Jestem zdziwiony, że ludzie tego nie widzą. Za 5 lat będą się śmiać z tego co mamy teraz” – powiedział w sobotę szef Microsoftu Bill Gates podczas Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos.

„Wzrost szybkości internetu i popularność stron wideo takich jak Google czy YouTube już teraz doprowadziły do ogólnoświatowego spadku liczby godzin spędzanych przez młodych ludzi przed telewizorami. W nadchodzących latach coraz więcej widzów będzie pragnęło elastyczności jaką oferuje wideo online. Będą oni porzucać tradycyjną telewizję ze stałym programem i przerywającymi programy reklamami. Niektóre wydarzenia jak wybory czy olimpiada pokazują jak okropna jest telewizja. Trzeba czekać na kogoś kto powie o tym co nas interesuje albo przegapia się jakieś wydarzenie i chce je się obejrzeć później. Prezentacja tych wydarzeń w internecie jest znacznie lepsza. Obecnie oglądanie klipów wideo na komputerze odbywa się oddzielnie od oglądania seriali komediowych czy filmów dokumentalnych w telewizji. Ale nadchodzi konwergencja, która stawia nowe wyzwania przed telewizjami i reklamodawcami. Telewizja idzie w kierunku nadawania w internecie, a niektóre wielkie firmy telekomunikacyjne budują potrzebną do tego
infrastrukturę.”

Współtwórca YouTube Chad Hurley powiedział, że wpływ na branżę reklamową będzie głęboki, a w przyszłości reklamy będą dostosowywane do potrzeb każdego widza z osobna. „W najbliższych miesiącach będziemy prowadzić eksperymenty aby dowiedzieć się jak ludzie reagują na takie reklamy. Wszystko po to, żeby stworzyć efektywny model, który działa na korzyść i reklamodawców i odbiorców.”

Reklamodawcy już adaptują swoje strategie do rosnącej siły internetu i coraz więcej pieniędzy jest przesuwanych z kampanii telewizyjnych do internetowych.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)