'Big Brother 4.1' trzonem jesiennej ramówki Czwórki
Główną pozycją nowej ramówki Czwórki będzie odświeżona wersja
jednego z najpopularniejszych reality show 'Big Brother'. W
programie pojawią się nieznane do tej pory rozwiązania. Stacja od
wczoraj funkcjonuje pod nowym logotypem.
- Od dzisiejszego poranka jesteśmy widoczni pod nowym logotypem - mówił wczoraj prezes stacji Piotr Fajks. Wpisana w granatowy prostokąt biała cyfra cztery nawiązuje do powszechnie używanej nazwy "Czwórka". Tym samym stacja odchodzi od dotychczasowej TV4. Wprowadzono również nową oprawę graficzną.
Wraca Big Brother
Motorem napędowym jesiennej ramówki ma być "Big Brother 4.1". Powracający do polskiej telewizji po pięciu latach przerwy format, wcześniej trzykrotnie pokazał TVN. Jak tłumaczył Piotr Fajks, stacja zdecydowała się na emisję programu, ponieważ wciąż cieszy się on dużym zainteresowaniem, o czym świadczy obecność w ramówkach wielu zagranicznych nadawców. W "Big Brother 4.1" zastosowano nieznane wcześniej rozwiązania. Niczym w grze internetowej "Second Life", użytkownicy sieci otrzymają możliwość wirtualnego uczestnictwa w programie. Nowatorski projekt nazwany "Virtual Me", opracowany przez Endemol i Electronic Arts, da możliwość stworzenia tzw. awatara - wirtualnej postaci. Posiadacze awatarów będą mogli wchodzić w interakcje z domem BB.
- Rozwiązanie to zastosowaliśmy pierwszy raz w polskiej edycji Big Brothera - mówił wczoraj Endi Ward, przedstawiciel producenta kontentu firmy Electronic Arts.
Emisja pierwszego odcinka 2 września. W trakcie dnia oprócz wejścia głównego około godz. godz. 20, przewidziano dwa wejścia popołudniowe i jedno wieczorne o 23. Uczestników programu śledzić będziemy przez 15 tygodni. W zbudowanym w podwrocławskich Bielanach domu o powierzchni 1100 m2, zainstalowano 35 kamer telewizyjnych (rejestrujących w HD), 4 kamery internetowe dające możliwość osobistej kontroli przekazu, oraz 45 mikrofonów. Casting do programu odbył się w największych miastach kraju oraz z uwagi na ogromną emigrację Polaków na Wyspy Brytyjski, po raz pierwszy historii także w Londynie.
Ogólne zasady nie uległy zmianie. Co tydzień mieszkańcy nominować będą dwie osoby do opuszczenia domu. Ostateczna decyzja o tym, kto odpadnie z walki o główną nagrodę, należy jednak do widzów, którzy wysyłając smsy, decydują, kto opuści dom (partnerem telekomunikacyjnym jest Plus). Uczestnicy i prowadzący owiani są tajemnicą. Wiemy tylko, że w roli tych ostatnich zobaczymy parę.
Producentem programu jest Endemol Polska, współproducentem - ATM Grupa.
*Nowe programy jesienią w Czwórce *W nowej ramówce Czwórki 5 września wystartuje polska edycja reality show "Wife Swap" ("Zamiany żon"). Pilot serii widzieliśmy w czerwcu br. W programie dwie rodziny na tydzień zamieniają się żonami. Producentem jest również Endemol. "Zamiana żon" nadawana będzie w każdą środę o godz. 21. To jedna z kilku własnych produkcji stacji. Serial "Sex FM" w reżyserii Jakuba Miszczaka rozgrywa się w rozgłośni radiowej. Fabuła opiera się głównie na relacjach damsko-męskich, do których dochodzi wśród członków ekipy stacji. "Sex FM" emitowany ma być w Czwórce od 2 września w niedziele o godz. 22.
To nie jedyny polski, przygotowany specjalnie na antenę Czwórki, serial tej jesieni. Produkcja z pogranicza thrillera psychologicznego, sensacji i serialu obyczajowego pt. "Regina", reklamowana jest jako polskie "Miasteczko Twin Peaks". Reżyserią zajęła się Teresa Kotlarczyk, a zdjęciami Witold Adamek. Występują: Dominika Ostałowska, Olgierd Łukaszewicz, Halina Łabonarska, Mirosław Baka, Kinga Preis.
Pojawi się nowe pasmo dokumentalne. 1 września stacja wyemituje pierwszy z dokumentów (emisje w soboty ok. godz. 17 i poniedziałki o 21). Zobaczymy amerykańskie produkcje z archiwum Discovery poświęcone tematyce od przyrody i cywilizacji, po naukę i rozrywkę.
Nie zabraknie znanych pozycji: kreskówka dla dorosłych "Włatcy móch", czy program Mariusza Maxa Kolonki "Odkrywanie Ameryki". Z anteny znika natomiast "Tok2Szok" Jacka Żakowskiego i Piotra Najsztuba.