BBC namawiane do rezygnacji z reklam
Grupa reprezentująca brytyjskie koncerny medialne skierowała do BBC żądanie, aby koncern zaprzestał publikowania reklam na międzynarodowych stronach internetowych.
To żądanie podyktowane jest tym, że prezentowanie reklam na stronie BBC dla czytelników spoza Wielkiej Brytanii może nadwerężyć reputację BBC, uznawanej za bezstronną stację o światowym zasięgu.
Kontrargumentacja ze strony BBC jest taka, że również czytelnicy spoza Wielkiej Brytanii powinni ponosić koszty. Chodzi o to, że brytyjscy widzowie płacą za korzystanie ze stron poprzez opłacanie abonamentu, natomiast wszyscy inni czytelnicy mogą korzystać ze strony zupełnie za darmo.
BBC zgodziło się, aby międzynarodowi czytelnicy mogli korzystać z zamieszczanych plików wideo najwyższej jakości przy jednoczesnym opublikowaniu filmowej reklamówki i aby płacili za publikowane treści najwyższej jakości.
Tak zwana technologia geo-IP ma umożliwić to, aby jedynie czytelnicy spoza wielkiej Brytanii mogli oglądać reklamy. Dochody z serwisu międzynarodowego miałyby być przeznaczone na rozwój radia i telewizji.
Obecnie wszyscy, którzy otwierają stronę BBC.com są automatycznie przekierowywani na stronę BBC.co.uk.