Bankier.pl najpopularniejszy wśród dziennikarzy
Bankier.pl jest najczęściej wykorzystywanym internetowym źródłem informacji ekonomicznych i finansowych dla dziennikarzy.
12.07.2006 06:33
Wskazuje najnowsze badanie ARC Rynek i Opinia. Ponad 70% dziennikarzy deklaruje, że najczęściej poszukuje tych informacji w internetowych portalach finansowych, a prawie 64% właśnie w Bankier.pl.
Badanie "Opinie dziennikarzy na temat banków" zostało przeprowadzone w kwietniu i maju br. wśród dziennikarzy z agencji informacyjnych, redakcji dzienników ogólnopolskich i regionalnych, magazynów opiniotwórczych, portali internetowych o tematyce ekonomicznej oraz dziennikarzy związanych z telewizją i radiem. Celem badania było m.in. sprawdzenie skąd dziennikarze czerpią informacje na temat rynku finansowego i banków, czytamy w komunikacie Bankier.pl
Na portale i vortale o tematyce ekonomicznej i finansowej jako najczęstsze źródło pozyskiwania informacji wskazało 70,29% badanych. Raport ARC podkreśla rosnące znaczenie branżowych serwisów internetowych, które przejmują funkcję liderów opinii w środowisku dziennikarskim.
Zdecydowanie najczęściej wykorzystywanym w pracy dziennikarskiej serwisem finansowym jest Bankier.pl. Korzysta z niego regularnie prawie 63,89% badanych dziennikarzy. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Money.pl (46,89%) oraz serwisy finansowe Onetu (27,79%). Bankier.pl znacznie wyprzedził także tak uznane marki jak: NBP, PAP czy Gazeta.pl. Popularnym źródłem informacji finansowych dla dziennikarzy jest również sklasyfikowany na piątym miejscu serwis PRnews.pl (19,19%), który wkrótce stanie się własnością Bankier.pl.
-Specyfika Internetu pozwala na szybki i wygodny dostęp do aktualnych informacji. Daje to mediom internetowym przewagę, którą potwierdzają wyniki badania. Bankier.pl dociera do niepublikowanych nigdzie indziej informacji, tworzy kompleksowe analizy, a dane z rynku stara się prezentować w uporządkowany i przystępny sposób. To procentuje. Wskazana w raporcie ARC popularność Bankier.pl w wymagającym środowisku dziennikarzy jest dla nas wyróżnieniem i bodźcem do dalszego rozwoju warstwy informacyjnej portalu." - mówi Piotr Wąsowski, wiceprezes Bankier.pl. S.A.
Spontanicznie wymienione portale internetowe, z których dziennikarze najczęściej pozyskują informacje ekonomiczne i finansowe (N=47):