Trwa ładowanie...
d3wpu9y
juliusz braun

Awaria na Woronicza 17. To dlatego część Polaków nie widziało orędzia premier Beaty Szydło

17 grudnia podczas orędzia premier Beaty Szydło część Polaków, którzy zasiedli przed telewizorami, utraciła w swoich odbiornikach sygnał TVP. Z powodu awarii orędzie powtórzono następnego dnia. TVP w "Wiadomościach" relacjonowała, że sygnał publicznej telewizji nie dociera do większości Polaków. Sugerowano wręcz, że to celowe działanie. Według członka Rady Mediów Narodowych, Juliusza Brauna, była to zwykła awaria. Co ciekawe nawaliło urządzenie w jednym z budynków przy Woronicza 17 w Warszawie, w siedzibie TVP.
Share
Siedziba Telewizji Polskiej na ul. Woronicza w Warszawie
Siedziba Telewizji Polskiej na ul. Woronicza w WarszawieŹródło: WP.PL, Fot: Andrzej Hulimka
d3wpu9y

O awarii na swoim Twitterze pisał wiceszef publicystyki TVP Info Samuel Pereira.

Dziennikarze TVP wklejali na swoich profilach screeny swoich skrzynek e-mailowych, zapełnionych rzekomymi skargami widzów, którzy nie nie mogą oglądać programów telewizji publicznej.

d3wpu9y

Komunikat wydał EmiTel, spółka, która odpowiada za nadajniki naziemnej telewizji cyfrowej. Wynikało z niego, że „problemy techniczne dotyczyły 11 spośród 137 obiektów nadających sygnał, w ramach których nastąpiły kilkuminutowe zakłócenia w prawidłowych emisjach spowodowane błędami synchronizacji". Bez sygnału było więc najwyżej 10-12 proc. widzów. TVP uparcie jednak twierdziło, że problem dotyczy większości kraju.

Prawicowe media rozpisywały się o „wojnie hybrydowej". Na portalu wPolityce.pl można było przeczytać, że „od momentu rozpoczęcia siłowej próby przejęcia władzy przez opozycję do milionów Polaków nie dociera albo dociera z zakłóceniami sygnał TVP. A więc jedynego masowego źródła informacji, które nie bierze udziału w medialnej nagonce na rząd i prezydenta, ale prezentuje obiektywny obraz sytuacji".

Zareagował także prezes TVP Jacek Kurski, prosząc o sprawdzenie powodu usterki Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Okazuje się tymczasem, że już dzień po awarii, czyli 18 grudnia, wiadomo było, że co i gdzie nawaliło.

d3wpu9y

- Bardzo szybko, już następnego dnia, okazało się, że do awarii doszło w budynku TVP. I to w jedynym obiekcie, do którego dostęp mają nie tylko pracownicy EmiTela, ale i TVP - mówi portalowi wyborcza.pl Juliusz Braun, b. prezes TVP, a obecnie członek Rady Mediów Narodowych (z rekomendacji PO).

Braun jako jedyny członek RMN skorzystał z zaproszenia EmiTel- na spotkanie w sprawie awarii. Dostali je - jak ujawnia portal wyborcza.pl - wszyscy członkowie Rady pod koniec grudnia ubiegłego roku.

- Nie o wszystkim mogę mówić, bo podpisałem klauzulę poufności - powiedział portalowi wyborcza.pl Juliusz Braun. - System nadawania naziemnej telewizji cyfrowej jest bardzo skomplikowany, ale już następnego dnia wszystko było jasne. To była awaria urządzenia, nic nie wskazuje na spisek - dodał.

TVP nie przeszkadza to jednak nadal sugerować widzom, że awaria była częścią "spisku opozycji". Można było się o tym przekonać oglądając w niedzielę wieczorem w TVP 1 dokument pt. „Pucz”. Wedle jego autorów awaria nadajników ma być jedną z poszlak, że za „puczem” opozycji w Sejmie stały świetnie przygotowane i zorganizowane siły. Być może nawet rosyjskie.

" W dokumencie TVP 1 nikt nie wspomniał, że awaria miała miejsce na Woronicza. Ani że umowę na nadawanie sygnału między EmiTelem a TVP podpisał w 2010 r. Romuald Orzeł, prezes TVP z nadania PiS, związany ze SKOK" - przypomina portal wyborcza.pl.

d3wpu9y

Podziel się opinią

Share
d3wpu9y
d3wpu9y
Więcej tematów