Awaria Facebooka. Mark Zuckerberg zabrał głos. Jest oficjalny komunikat
Globalna awaria Facebooka, Messengera, WhatsAppa i Instagrama została już naprawiona. Facebook w oficjalnym komunikacie podał, że bezpośrednią przyczyną awarii były "zmiany w konfiguracji routerów szkieletowych". Głos w sprawie awarii zabrał również sam Mark Zuckerberg, który przeprosił wszystkich użytkowników za utrudnienia. "Wiem, jak bardzo polegasz na naszych usługach" – napisał w krótkim komunikacie twórca Facebooka.
Awaria Facebooka i innych serwisów społecznościowych należących do Marka Zuckerberga rozpoczęła się w poniedziałek ok. 17:30 czasu polskiego i dała o sobie znać wielu milionom użytkowników na całym świecie. Głos w tej sprawie zabrał sam twórca Facebooka, który przeprosił za niedogodności spowodowane utrudnionym dostępem do aplikacji.
Awaria Facebooka. Mark Zuckerberg przeprasza
"Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger wracają teraz online. Przepraszam za dzisiejsze zakłócenia - Wiem, jak bardzo polegasz na naszych usługach, aby pozostać w kontakcie z osobami, na których Ci zależy" – napisał w krótkim komunikacie Mark Zuckerberg.
ZOBACZ TEŻ: Krzysztof Gawkowski o słowach Macieja Wąsika: to należy obśmiać
Awaria Facebooka, Messengera, Instagrama i komunikatora WhatsApp. Facebook wydał oficjalny komunikat
Początkowo nie było wiadomo co bezpośrednio stało za największą awarią w historii mediów społecznościowych, jednak Facebook na swojej stronie w oficjalnym komunikacie poinformował, że powodem tej awarii były "zmiany w konfiguracji routerów szkieletowych, które koordynują ruch sieciowy między naszymi centrami danych".
"To zakłócenie ruchu sieciowego miało kaskadowy wpływ na sposób komunikacji naszych centrów danych, powodując zatrzymanie naszych usług" – czytamy dalej w oświadczeniu Facebooka.
Awaria Facebooka. "Dane użytkowników nienaruszone"
Jak dowiadujemy się dalej z komunikatu FB, awaria miała również wpływ na wewnętrzne narzędzia i systemy, co miało kluczowy wpływ na czas usunięcia usterek i późne rozwiązanie problemu. Firma zapewnia jednak, że dostęp do wszystkich aplikacji został już niemal w pełni przywrócony.
"W tej chwili chcemy wyjaśnić, że uważamy, że główną przyczyną tej awarii była błędna zmiana konfiguracji. Nie mamy również dowodów na to, że dane użytkownika zostały naruszone w wyniku tego przestoju" – uspokaja Facebook.
Źródło: Facebook