Avista TV - nowa telewizja multimedialna
Tele Video Media, spółka należąca do Telefonii Dialog pracuje nad ofertą video na życzenie i telewizji interaktywnej (IPTV).
12.01.2007 07:10
Już na początku 2007 roku mają ruszyć testy usługi. Jako pierwsi z oferty będą korzystać abonenci Dialogu. Pilotaż obejmie kilka wybranych miast, w których działa sieć tego, jednego z największych w Polsce, niezależnych operatorów telekomunikacyjnych.
“Przyszłość należy do konwergencji usług w zakresie nowoczesnych technologii” – mówi Andrzej Sobczak, prezes Tele Video Media. “Chcemy zaspokajać potrzeby komunikacyjne i poznawcze nawet najbardziej wymagających klientów, kreować nowe rozumienie telewizji jako medium interaktywnego, a nie tylko kanału przekazującego informacje” – dodaje.
W planowanej testowej ofercie, klienci Dialogu będą mogli na domowym ekranie oglądać filmy i programy telewizyjne dostarczone przez Internet. W kwietniu ruszy usługa wideo na życzenie. Film będzie dostępny natychmiast albo o wyznaczonej godzinie. Już dzisiaj TVM gromadzi bibliotekę pozycji filmowych. W dalszej kolejności przewidziano prace nad indywidualną telewizją, czyli taką którą klient układa sam, wybierając z udostępnionej oferty programowej. Użytkownicy uzyskają możliwość stworzenia własnego, niepowtarzalnego pakietu programowego, korzystania z opcji Pauza (wstrzymanie i wznowienie oglądanego programu) czy Magnetowid (nagranie wskazanego materiału i jego odtworzenie o wybranej porze).
Spółkę Tele Video Media utworzyła w maju 2005 roku ATM Grupa, wrocławski producent telewizyjny i filmowy. W sierpniu br. 100 procent udziałów firmy kupiła Telefonia Dialog. Ten strategiczny zakup wynikał z planów operatora w zakresie nowoczesnych usług tripleplay. TVM przewidziano jako technologiczne wsparcie tego projektu.
Zakres działania Tele Video Media będzie jednak znacznie szerszy. W 2007 roku firma przejmuje do swoich struktur Telecentrum Dialogu. Spółka będzie zarządzać zarówno pracownikami jak i profesjonalnym oprogramowaniem. Telecentrum działa na potrzeby klientów Dialogu, których jest dzisiaj ponad 440 tysięcy. Ponad stu wysoko wykwalifikowanych agentów odpowiada na pytania, przyjmuje zlecenia i reklamacje, doładowuje konta internetowe, udziela informacji o aktualnych promocjach. “Ten profesjonalny zespół ma doświadczenie i wielki potencjał, dlatego planujemy rozwój usług kontakt center i obsługę innych klientów niż Dialog” – mówi prezes Sobczak. W pierwszej połowie roku 2007 Telecentrum zostanie przeniesione do nowych obiektów na Bielanach Wrocławskich.
Docelowo również usługi multimedialne Tele Video Media planuje oferować samodzielnie. Dlatego firma wybrała marketingową nazwę dla swojej platformy multimedialnej, a jej logo już dzisiaj funkcjonuje na drukach firmowych i w systemie identyfikacji wizualnej firmy. “Avista kojarzy się z nowymi technologiami i czymś na życzenie, dostępnym natychmiast. Taka będzie nasza oferta – klientowi damy tylko jego telewizję – dostosowaną do jego potrzeb, preferencji i posiadanego czasu” – mówi Andrzej Sobczak. Logo nawiązuje graficznie do sławnych bumerangów ze znaku Dialogu, ale może być również odczytywane w kontekście telewizji – kursory w pilocie.