Answear.com – moda odpowiedzialna społecznie
Sklepy internetowe muszą dziś starać się przyciągnąć klientów nie tylko dobrej jakości produktami, ale też dodatkowymi usługami. Na topie są te miejsca w sieci, które są zaangażowane w ochronę środowiska i swoją ofertę kierują do szerokiej grupy odbiorców. Wysoko cenione są też sekcje inspiracyjne.
Jeśli uważasz, że trudno znaleźć miejsce, które będzie mogło sprostać tym wyzwaniom, poznaj Answear.com. Marka właśnie podsumowuje 2021 rok. I ma powód do zadowolenia.
Nie tylko osiągnęła rekordowe wyniki sprzedażowe, ale też weszła na trzy nowe rynki, startując w Grecji, Chorwacji i na Cyprze. Ubiegły rok to też duża zmiana w Answear.com: polski sklep migrował do nowej platformy ecommerce.
To co jednak wyróżnia Answear.com to troska o środowisko naturalne. Za tą tezą nie idą wyłącznie puste słowa, a konkretne działanie.
Etyka i ekologia a nowoczesny styl
Nie udałoby się to, gdyby nie klienci, którzy robiąc zakupy w Answear.com, nie tylko wspierają polską markę, ale też stają się coraz bardziej odpowiedzialnymi konsumentami. Mogą wybierać wśród produktów ok. 400 brandów, swobodnie kreując swój styl, żyć w zgodzie ze sobą i środowiskiem. Jego ochrona to ostatnio jeden z priorytetów strategii Answear.com.
Chcąc zmniejszyć ślad węglowy, marka zamówione produkty wysyła do klientów z całej Europy z jednego, centralnie położonego centrum logistycznego. Do maksimum wykorzystywany jest potencjał lokalnych węzłów logistycznych oraz kurierów. Bardziej ekologiczne są też opakowania. W 2021 r. wprowadzono m.in. foliopaki, które w co najmniej 80% składają się z materiałów z recyklingu, głównie odpadów pokonsumpcyjnych. Kartony służące do wysyłek zamówień produkowane są z makulatury.
Dużym zainteresowaniem cieszy się też projekt Wear & Share. Pozwala on na oddanie nienoszonych rzeczy, które następnie przeznaczone są m.in. do recyklingu. Wystarczy zamówić specjalny materiałowy worek, następnie spakować do niego niepotrzebne rzeczy i w wybranym terminie oddać kurierowi. Wszystko bez wychodzenia z domu i całkowicie za darmo. W ramach akcji Wear & Share zebrano już 25 ton ubrań i zasadzono 1000 drzew.
Bycie świadomym konsumentem oznacza przemyślane wybory. To sztuka zakupu ubrań, które posłużą na lata, cały czas dobrze się prezentując. Dla zaangażowanych w ochronę klimatu klientów Answear.com uruchomił na stronie specjalny filtr Planet Friendly. Umożliwia on klientom wyszukanie produktów w duchu sustainability, czyli wytworzonych z materiałów organicznych i pochodzących z recyklingu, powstałych przy ograniczonym zużyciu wody czy bez szkodliwych dla środowiska substancji.
Źródło niekończących się inspiracji
Na Answear.com kupisz wszystko czego potrzebujesz: buty dla dziecka, jeansy damskie i męskie, sukienki, torebki, marynarki i wizytowe koszule. Do wyboru są produkty znanych na świecie marek, m.in. Pinko, Reebok, Adidas, New Balance, LEE, The North Face. To jednak nie wszystko. Marka staje się lifespiracją. Zachęca do porzucenia szablonowych działań i życia na własnych zasadach. Ty wiesz najlepiej, czego potrzebujesz i co pozwala Ci zachować swobodę.
Takie przesłanie płynie ze świetnie przyjętej przez klientów nowej strategii i towarzyszącej jej kampanii Lifespiration Starts Here, w ramach której zachęca się kobiety do życia na swoich zasadach. Na blogu (zwanym Journalem) znajdą wiele podpowiedzi i motywacji, by żyć aktywnie i ciekawie. Z kolei na stronach e-sklepu odnajdą zupełnie nową kategorię produktową Home & Living, która pozwoli im stworzyć jeszcze piękniejszą i bardziej czarującą przestrzeń wokół siebie i urozmaicić swoją codzienność.
2021 rok to też ogromny sukces marki własnej answear.LAB, która proponuje ubrania inspirowane sztuką, literaturą i filmem. Tworzone są często we współpracy z niezależnymi projektantami, z wykorzystaniem potencjału niewielkich wytwórni i lokalnych fabryk. Marka w ubiegłym roku za swoją działalność otrzymała polskie i międzynarodowe nagrody: Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021. Była też nominowana w jednym z największych międzynarodowych konkursów branży public relations – IN2 Sabre Awards.
Marka answear.LAB tworzy ubrania często we współpracy z niezależnymi projektantami, z wykorzystaniem potencjału niewielkich wytwórni i lokalnych fabryk.
Sklepy internetowe muszą się dziś wyróżniać, by przyciągnąć klientów. Answear.com osiągnął na tym polu ogromny sukces. Marka skupiła się na inspirowaniu i krok po kroku realizuje obrane cele. Stworzyła przestrzeń wolną od przekonań i nakazów, dając swoim klientom wolność, różnorodność i poczucie niezależności.
WP Wiadomości na: