Amerykańska sieć handlowa chce rozwijać się w Polsce
Jedna z największych amerykańskich sieci
handlowych - Wal-Mart, zamierza rozwinąć swoją działalność w
Europie Wschodniej i Środkowej, w tym także w Polsce - pisze na pierwszej stronie brytyjski dziennik "Financial
Times".
27.06.2005 09:10
Dyrektor wykonawczy Wal-Mart Stores, Lee Scott powiedział gazecie, że sieć chce inwestować w tym regionie Europy, co może wzbudzać obawy takich dużych europejskich kompanii, jak Metro, Tesco czy Auchan.
W wywiadzie dla "Financial Times", udzielonego podczas pobytu w Brukseli, Scott wymienił Polskę i Węgry jako kraje, których rynki mogą być atrakcyjne w przyszłości dla jego sieci.
Szef Wal-Mart przyznał, że sieć handlowa przygotowuje się do tej operacji i na razie nieistotne jest, w którym kraju zainwestuje na początku.
Scott dodał, że jego firma chce doprowadzić swoją sprzedaż na rynkach poza USA do poziomu 30 proc.
Poza Europą amerykańska firma chce także rozwijać swoją działalność w Ameryce Łacińskiej, interesującym rynkiem zbytu wydają się dla niej także Indie.
Zdaniem Scotta, w Europie Wschodniej i Środkowej bardziej sensowne teraz będzie nabywanie istniejących już struktur niż tworzenie nowych operacji.
Elwira Wielańczyk