Amerykanie coraz bardziej lubią niemieckie samochody
Niemieckie koncerny BMW, Volkswagen, Audi, Porsche i Mercedes-Benz znacznie zwiększyły w maju sprzedaż swych samochodów w Stanach Zjednoczonych, mimo kryzysu na tamtejszym rynku. W porównaniu z majem ubiegłego roku sprzedaż nowych aut spadła w USA o 1,2% do 1,6 miliona sztuk.
06.06.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Maj był znakomitym miesiącem dla Merdecedesa, który sprzedał w USA rekordową liczbę ponad 19 tysięcy samochodów, aż o 15% więcej niż przed rokiem. Szczególnym popularnością cieszyły się modele klasy S i C. Producent sportowych aut, Porsche zwiększył swoją sprzedaż o 12% do 2,4 tysiąca samochodów.
Znakomite wyniki osiągnął BMW. Koncern z Monachium sprzedał w maju w USA ponad 20 tysięcy samochodów, a więc o 32 % więcej niż w tym samym miesięcy ubiegłego roku. Sprzedaż terenowego BMW X5 wzrosła nawet o 93%.
Volkswagen znalazł nabywców na ponad 34 tysięcy swych aut, o 4% więcej niż przed rokiem. Na amerykańskim rynku najlepiej sprzedawał się nowy Passat. Spadła natomiast sprzedaż VW Beetle.
Należący do Volkswagena Audi sprzedał w maju w USA prawie 8 tysięcy samochodów, o prawie 11% więcej niż przed rokiem. Rynkowymi przebojami były modele TT i nowe A4.
Tymczasem nadal spada sprzedaż samochodów amerykańskich koncernów. Chrysler sprzedał w maju 207 tysięcy aut, o 8% mniej niż przed rokiem. Zwiększyła się jedynie sprzedaż modeli PT Cruiser i Jeep Liberty. General Motors sprzedaż spadła o 1% do 459 tysięcy sztuk. Ford sprzedał w maju prawie 373 tysiące samochodów, o 10,5% mniej niż przed rokiem. (ps)