Trwa ładowanie...
d19cq79
tns obop
27-05-2008 08:00

Administracja państwowa najbardziej zadowolona z pracy


Jak wynika z badań TNS OBOP, najbardziej zadowoleni z pracy są
pracownicy administracji państwowej. Według Indeksu Satysfakcji
Pracowników, opracowanego zgodnie z metodologią TRI*M , satysfakcja
pracowników tej branży w 2008 r. wynosi 53 punkty.

d19cq79
d19cq79

Ogólna satysfakcja Polaków zatrudnionych na stałe lub czasowe umowy o pracę kształtuje się na poziomie 43 punkty w skali TRI*M. Wśród najbardziej usatysfakcjonowanych swoją pracą, w podziale na branże, znajdują się pracownicy administracji państwowej: 60% z nich, na podstawie własnego doświadczenia, poleciłoby swoim znajomym instytucje, w których pracują, a 70% - stwierdziło, że ponownie ubiegałoby się o pracę w obecnym miejscu zatrudnienia.
W dalszej kolejności do najbardziej zadowolonych grup należą branże: hotelarska, budownictwo, działalność usługowa oraz pośrednictwo finansowe.

Najmniej ze swojej pracy zadowolone są osoby zajmujące się rolnictwem, łowiectwem, leśnictwem oraz rybactwem - 27% z nich nie poleciłoby swoim znajomym miejsca, w którym pracują, natomiast ponad jedna trzecia badanych (36%) z tego sektora nie ubiegałaby się ponownie o pracę w obecnym miejscu zatrudnienia. W drugiej kolejności, do najbardziej niezadowolonych grup należy branża produkcyjna, w przypadku której jedna trzecia osób bardzo nisko ocenia zaangażowanie osób w firmie, z którymi współpracuje na co dzień, a podobny odsetek badanych (31%) stwierdził również, że nie poleciłby firmy, w której pracuje swoim znajomym.
Wśród pracowników niezadowolonych ze swojej pracy znajdują się również osoby pracujące w handlu, ochronie zdrowia, opiece socjalnej, transporcie oraz górnictwie.

"Należy zauważyć, iż ogólny wynik dla Polski uzyskany w 2008 r. - 43 punkty w skali TRI*M - oznacza umiarkowany poziom satysfakcji. Co ciekawe jest on niższy o 6 punktów w stosunku do roku 2007, a także o 16 punktów niższy od średniej wartości Indeksu TRI*M dla Europy, uzyskanego z badań pracowniczych" - komentuje Beata Durka, Lider Sektora Badań Finansowych i Usług Profesjonalnych TNS OBOP.


  • Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polaków, będących pracownikami najemnymi, pracującymi na umowę o pracę lub na kontrakcie, w wieku powyżej 15. roku życia. Badanie zrealizowano w lutym 2008. Na otrzymanych danych zostały przeprowadzone analizy, zgodnie z metodologią TRI*M.
d19cq79

TRI*M - to narzędzie służące zarządzaniu satysfakcją i motywacją pracowników. Nazwa pochodzi od idei 3 x M, czyli Measuring (pomiar), Managing (zarządzanie w oparciu o wyniki pomiaru) oraz Monitoring (śledzenie efektów podjętych działań ich korygowanie).

Indeks TRI*M jest wystandaryzowaną miarą, odzwierciedlającą poziom ogólnej satysfakcji pracowników w danej firmie. Indeks (mogący przyjmować wartości od -50 do +200) uwzględnia także poziom ich zaangażowania i lojalności, co z kolei rzutuje na osiągane w pracy wyniki. Jego zastosowanie pozwala na dokonywanie porównań pomiędzy firmami różnej wielkości, z odmiennych branż czy nawet pochodzących z różnych krajów.

d19cq79
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d19cq79
Więcej tematów