50 nowych samochodów elektrycznych we flocie DPD Polska
DPD Polska rozszerza flotę o 50 nowych pojazdów elektrycznych typu bus, które będą dostarczać przesyłki w centrach dużych i średniej wielkości miast. Jest to największa własna flota e-pojazdów kurierskich na polskim rynku. Pierwsze stacje ładowania samochodów zostały zainstalowane już w Krakowie, Kaliszu, Gdańsku, Warszawie, Toruniu i Częstochowie. Kolejne pojawią się m.in. w Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Rzeszowie i Białymstoku. Rozwijanie alternatywnej floty pojazdów elektrycznych obok wdrażania nowego modelu logistycznego jest ważnym elementem strategii CSR firmy, która ma na celu zminimalizowanie wpływu działalności dystrybucyjnej na środowisko naturalne.
19.02.2021 11:07
Elektryczne furgony dostosowane są do tras na terenach miejskich. Wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 136-koni mechanicznych oraz akumulator o pojemności 35,8 kWh. Ich czas ładowania przy wykorzystaniu klasycznego złącza („gniazdka” – 230V) wynosi ok. 8 godzin.
Tego typu inwestycje są spójne ze strategią społecznej odpowiedzialności biznesu DPDgroup DrivingChangeTM. Międzynarodowa sieć kurierska DPDgroup zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020. W tym celu rozszerzy flotę o 7 000 pojazdów z napędem alternatywnym, zainstaluje 3600 stacji do ładowania, będzie monitorować jakość powietrza w wybranych miastach i uruchomi 80 nowych oddziałów miejskich. Do 2025 roku Grupa zainwestuje łącznie ponad 200 milionów euro, by podnieść jakości życia mieszkańców europejskich miast.
- Rosnący e-commerce i potrzeby dystrybucyjne naszych Klientów oraz utrzymywane ograniczenia w handlu stacjonarnym zwiększają popyt na usługi kurierskie. Coraz więcej kupujemy w sieci i coraz częściej zwracamy do e-sklepu artykuł, który nie spełnił naszych oczekiwań. Świadomi wyzwań związanych ze zmianami klimatu staramy się jednak działać tak, by spełniać oczekiwania konsumentów i jednocześnie maksymalnie ograniczać ślad węglowy. Stąd decyzja o stworzeniu własnej dużej floty samochodów typu „plug-in” – komentuje Łukasz Zembowicz, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu i członek Zarządu DPD Polska.
Zrównoważone inwestycje DPD Polska
W badaniu Barometr E-shopper 2019 zrealizowanym na zlecenie DPDgroup konsumenci jasno wykazali, że oczekują od marek i firm sposobu działania, który jest jak najmniej uciążliwy dla środowiska i społeczności. Rozszerzanie floty pojazdów elektrycznych to odpowiedź na to oczekiwanie, ale nie jedyna decyzja firmy na rzecz minimalizowania wpływu łańcucha logistycznego na otoczenie. DPD inwestuje także w inne rozwiązania usprawniające logistykę miejską, by ograniczyć swój wpływ na życie mieszkańców społeczności.
Sukcesywnie zagęszcza sieć punktów nadań i odbiorów DPD Pickup, której ważnym elementem są DPD Pickup Oddziały Miejskie. Pracujący w nich kurierzy dostarczają przesyłki za pomocą pojazdów nisko lub zero emisyjnych oraz pieszo, co pozwala ograniczyć ruch kołowy w dzielnicach mieszkalnych, biznesowych oraz w centrach miast, co wpisuje się w coraz bardziej widoczny trend zrównoważonej logistyki. DPD Polska dopasowuje także doręczenia do preferencji odbiorcy, co pozwala zwiększyć odsetek doręczeń w pierwszej próbie i tym samym zmniejszyć liczbę powtórnych doręczeń. Aplikacja mojapaczka.dpd.com.pl daje konsumentom możliwość samodzielnego zarządzania przesyłką i ułatwia kontakt z kurierem, dzięki czemu paczka sprawniej i szybciej trafia pod wskazany adres.
DPD Polska od dwóch lat rozwija także model logistyczny polegający na decentralizacji procesów operacyjnych, co ułatwia sortowanie na kierunki w danym regionie, skraca trasy pojazdów liniowych i tym samym ogranicza emisję CO2. Jego ważnym elementem jest oddana do użytku pod koniec roku 2020 sortownia w Rudzie Śląskiej optymalizująca obsługę paczek w południowej Polsce. Wszystkie nowe obiekty firmy powstają zgodnie z nowoczesnymi standardami energetycznymi – wyposażone są w instalacje fotowoltaiczne oraz oświetlenie LED. DPD Polska stosuje także rozwiązania oszczędzające energię i wodę, prowadzi selektywną zbiórkę odpadów. Regularnie dokonuje też certyfikowanych zakupów tzw. „zielonej energii”.
O DPD Polska
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 7 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 3 tys. punktów DPD Pickup oraz DPD Pickup Oddziałów Miejskich. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek. W 2016 r. DPD Polska wprowadziła jako pierwsza na rynku możliwość dokonania płatności za pobranie kartą u kuriera.
DPDgroup doręcza codziennie 5,3 mln przesyłek na całym świecie w sposób neutralny dla środowiska. Dysponuje zespołem 77 tys. ekspertów od doręczeń działających pod markami DPD, Chronopost, SEUR i BRT oraz siecią 50 tys. punktów Pickup. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. W 2020 roku DPDgroup wzmocniła zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firma będzie doręczać przesyłki w wielu miastach Europy w sposób neutralny dla środowiska z celem poprawy jakości życia ich mieszkańców.