4fun.tv planuje pozyskać z giełdy 20 mln zł

Spółka 4fun.tv SA planuje debiut giełdowy w I kwartale 2007 roku.

30.10.2006 07:10

Zapowiada budowę interaktywnej platformy multimedialnej w formatach przystosowanych do nowych mediów IPTV i telefonii komórkowej 3G – podano w komunikacie przesłanym do wortalu Wirtualnemedia.pl.

Spółka ostatecznie zdecydowała o pozyskaniu środków na rozwój przez publiczną emisję. Prospekt emisyjny 4fun.tv ma zostać złożony do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na przełomie roku. Wartość emisji publicznej można szacować na około 20 mln zł.

-Naszym strategicznym celem jest wyjście poza tradycyjne znaczenie „telewizja” i zbudowanie pod marką 4funTV, interaktywnej multimedialnej platformy, dystrybuującej treści video, nie tylko tradycyjnie jako program telewizyjny, ale przede wszystkim w interaktywnych formatach przystosowanych do nowych mediów: Internet (IPTV) i telefonii komórkowej 3G. Środki z emisji chcemy przeznaczyć na rozwój technologii i pozyskiwanie kontentu poprzez zakup praw autorskich, ale również przejęcia firm tworzących treść. Działania akwizycyjne pozwolą 4fun.tv S.A. wzmocnić pozycję na rynku usług mobilnych i rozwinąć ofertę dla wschodzącego rynku IPTV- mówi nam Dariusz Stokowski, Prezes 4fun.tv S.A.

Spółka pracuje obecnie nad przejęciem dwóch spółek. Jedna to producent animacji video oraz kontentu do komórek. Druga, to dystrybutor, który reprezentuje w Polsce i dystrybuuje kontent takich nadawców jak np., National Geographic Channel, Extreme Sport, ISPN, PlayboyTV czy BBC Prime.

„Przez pierwsze dwa lata stawialiśmy przede wszystkim na rozwój i osiągnięcie break even. Utrzymujemy się już ze środków wypracowanych z bieżącej działalności, więc teraz czas na nowe inwestycje i zwiększenie dynamiki wzrostu.. Dzięki efektywnemu wykorzystywaniu możliwości naszej technologii oraz każdego z trzech kanałów dystrybucji sygnału telewizyjnego tworzymy hybrydę mediów, która jest przyszłością tej branży” – twierdzi Prezes Dariusz Stokowski.

Głównym akcjonariuszem spółki jest Nova Holding, brytyjska grupa kapitałowa. 4fun.tv. w ciągu niespełna 2,5 roku emitowania programu, zdobyła ponad 20% udziału w rynku stacji młodzieżowych. 4fun.tv dociera dziś do ponad 4 milionów gospodarstw domowych za pośrednictwem platform cyfrowych dostępnych na polskim rynku oraz największych operatorów sieci kablowych (Cyfra+, Cyfrowy Polsat, UPC, Vectra, Multimedia). Można ją odbierać za pośrednictwem telefonów komórkowych w Orange, a już wkrótce u następnego operatora. Jest dostępna również w pakiecie ADSL dystrybuowanym przez TPSA oraz na platformie cyfrowej ITI - ‘n’.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)