46 polskich firm na MIPTV 2008 w Cannes
W poniedziałek otwarcie największych międzynarodowych targów
telewizyjnych, które tradycyjnie odbywają się w Cannes. W tym roku
do tego śródziemnomorskiego kurortu przyjechało 46 polskich firm.
Co przywiozły? Codziennie relacje z Cannes tylko w
Wirtualnemedia.pl.
07.04.2008 08:00
W Cannes swoje stoiska mają trzy polskie firmy: Telewizja Polska, TVN i ATM Grupa (wspólnie Sparks Network). Zapowiadane stoisko Polsatu na MIPTV nie powstało. Widoczna jest za to kilkuosobowa ekipa Telewizji Puls, z prezesem Dariuszem Dąbskim na czele.
Na targach MIPTV 2008 obecni są przedstawiciele największych polskich mediów w tym Agory, Canal Plus, Discovery, Endemola, Onetu, MTV Networks, Multimediów, Polkomtela, Rochstara, Telekomunikacji Polskiej, Czwórki. Łącznie do Cannes przyjechało 46 firm, reprezentujących wszystkie gałęzi mediowe.
Telewizja Polska po raz kolejny w Cannes handluje filmem Katyń Andrzeja Wajdy. Do zaoferowania ma też najpopularniejsze w transakcjach międzynarodowych formaty. Od stycznia trwały intensywne prace na tym polu. Udało się sformatować Plebanię, Glinę, Recepty Jedynki, Kuchcikowo, Symulator Faktu. Wcześniej podobnemu procesowi poddano M jak miłość, Najlepszy z najlepszych i Królestwo Maciusia.
TVN na MIPTV przyjeżdża z siedmioma formatami (Twarzą w twarz, Odwróceni, Kryminalni, Teraz albo Nigdy!, Magda M., Firma, 39 i pół). ATM Grupa podczas targów kontynuuje sprzedaż swoich najpopularniejszych formatów: seriali Halo, Hans!, Ekipa, Pierwsza miłość; filmów Pitbull, Dlaczego nie; teleturniejów Gra w ciemno, Goli i Bosi, Awantura o kasę; programów dziecięcych Przebojowe dzieci.
Na trwających do końca tygodnia targach państwem honorowym jest Japonia. Zaplanowano serię specjalnych eventów poświęconych temu jednemu z najbardziej rozwiniętych przemysłów, o szerokiej ofercie w dziedzinie nowych mediów.
Organizatorzy już od kilku sezonów pokazuje jak być przyjaznym środowisku. Szczególny wyraz przebrało to w trakcie MIPTV 2008. Jak zawsze odbędzie się szereg prezentacji i konkursów na tzw. "Green" kontent, ale widoczne są też mniej standardowe działania. Maile przesyłane prasie posiadają adnotację zachęcającą do nie zużywania papieru do drukowania ich, a biuletyny i prasa branżowa zostały wydane na papierze pochodzącym w stu procentach z recyclingu.
Po raz pierwszy w historii na MIPTV tak licznie obecni są przedstawiciele agencji reklamowych, w tym Ogilvy, BBDO, Publicis, DDB. Ma to związek z nasilającym się trendem na branded content.
- Agencje coraz mocniej zainteresowane są w zakupach oryginalnych formatów czy ich koprodukcji - wyjaśnia Paul Johnson, director of the TV Division targów w Cannes.
W trakcie tygodnia organizatorzy zaprezentują najnowsze trendy w produkcji internetowej i tej przeznaczonej na telefony komórkowe. Odbędzie się szereg warsztatów i dyskusji na temat finansowania mediów i ich modeli biznesowych. Oczy kupujących zwrócone będą na nowe rynki, szczególnie afrykańskie.
MIPTV 2008 potrwają w dniach 7-11 kwietnia. Codziennie relacje z Cannes tylko w Wirtualnemedia.pl.