25% uczniów słabo wypadło na egzaminie szóstoklasisty
Co czwarty szóstoklasista słabo napisał sprawdzian kończący szkołę podstawową. Również co czwarty uczeń uzyskał wynik ponad przeciętny. Najwięcej trudności sprawiły zadania z matematyki i wykorzystanie wiedzy w praktyce.
28.05.2008 | aktual.: 28.05.2008 18:01
Centralna Komisja Egzaminacyjna przedstawiła ogólny zarys osiągnięć uczniów szkół podstawowych. Według ekspertów CKE w tym roku wyniki sprawdzianu nie odbiegają od rezultatów z lat ubiegłych, chociaż trudno je porównywać.
Minister edukacji Katarzyna Hall powiedziała, że gorzej wypadli uczniowie ze szkół wiejskich, małych miejscowości, ale także z niektórych dzielnic wielkich miast. Dodała, że trzeba zrobić wszystko, aby nadzór pedagogiczny pomógł najsłabszym szkołom.
Jak co roku uczniowie najlepiej poradzili sobie z czytaniem ze zrozumieniem. Podobnie, jak w latach ubiegłych dziewczęta osiągnęły lepsze wyniki od chłopców.
Wyniki egzaminów pokazały też, że uczniowie mają więcej problemów z zadaniami matematycznymi niż z pytaniami z wiedzy humanistycznej. Najsłabiej jednak wypadło wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce.