Jeszcze szybciej pojedziemy z Wrocławia do Jeleniej Góry. Rusza modernizacja torów
Kolejny odcinek linii kolejowej Wrocław-Szklarska Poręba doczekał się modernizacji. Prace przy torach między Jelenią Górą a Wojanowem (woj. dolnośląskie) potrwają do jesieni 2015 r. i wyniosą kolej ponad 20 mln zł.
Polskie Linie Kolejowe rozpoczęło modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej nr 274. Tym razem wyremontowane zostaną tory między Jelenią Górą a Wojanowem, a prace obejmą także wzmocnienie konstrukcji wiaduktu oraz dwóch mostów, z których jeden stanowi długą na kilkadziesiąt metrów przeprawę nad rzeką Bóbr. Modernizacja ma na celu zmniejszenie czasu podróży oraz poprawę bezpieczeństwa.
- Składy pasażerskie po zakończeniu prowadzonych prac będą poruszały się na linii kolejowej 274 z prędkością nawet 120 km/h. Modernizacja tej linii trwa już od kilku lat i kosztowała PLK ponad 400 mln złotych, jednak możemy być zadowoleni z efektów, ponieważ czas podróży z Wrocławia do Jeleniej Góry zmniejszył się z 3,5 godz. do nieco ponad dwóch godzin - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Prace modernizacyjne na tym kilkukilometrowym odcinku obejmą również budowę nowego peronu na stacji Wojanów - będzie on dłuższy i wyższy od obecnego oraz pojawi się na nim wiata dla oczekujących na pociąg podróżnych. Remont odcinka Wojanów-Jelenia Góra potrwa prawdopodobnie do końca września 2015 r. Koszt tej inwestycji to 20 mln zł.
W ostatnim czasie w związku z modernizacją linii kolejowej 274 udało się m.in. wyremontować dworzec oraz perony stacji Wałbrzych Miasto, zbudować przystanek kolejowy Wrocław-Grabiszyn czy zmodernizować tory między miejscowościami Smolec i Mietków. W 2015 r.będą prowadzone prace remontowe na odcinku Jaworzyna Śląska-Żarów oraz przebudowane zostaną perony w Kątach Wrocławskich i Sadowicach Wrocławskich.
- W Jeleniej Górze planowana jest modernizacja torów stacyjnych, przebudowa peronów i wiat oraz dostosowanie architektury dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Rozpoczęto także przygotowania do ogłoszenia przetargu na przebudowę toru pomiędzy stacjami Marciszów i Janowice Wielkie wraz z peronami położonymi przy tym torze - mówi WP Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .