Żyli jak w średniowieczu - dostaną odszkodowania?
Urząd Regulacji Energetyki jest zasypany pytaniami i prośbami o pomoc. Pytania dotyczą odszkodowań, które należą się odbiorcom po tym, jak z powodu mrozów przez kilka tygodni nie mieli prądu. Rzecznik może pomóc w walce o spore pieniądze - informuje RMF FM.
02.02.2010 17:45
Dlaczego ludzie dopiero teraz zaczęli dzwonić do Rzecznika Odbiorców Energii? Bo to mało znana instytucja. Stanowisko zostało uruchomione w 2002 roku, a wzmiankę o nim można znaleźć dopiero w jednej z zakładek na stronach URE. Wiele osób do dzisiaj niewiele wiedziało o istnieniu tej instytucji.
W sprawie odszkodowań można dzwonić do rzecznika od poniedziałku do piątku od 8:15 do 16:15 pod nr telefonu 22 661 63 05. Od operatorów poszkodowani mogą domagać się anulowania rachunków za prąd, z którego z powodu awarii nie korzystali. Ustawowo należy im się także odszkodowanie w wysokości mniej więcej dwuipółkrotnej wartości niewykorzystanego prądu. Przerwa w dostawach musi być jednak dłuższa niż 48 godzin.
Wniosek o zmianę naliczania opłat w związku z awariami trzeba zgłosić operatorowi do 10 lutego.