Zwyczaje zakupowe Polaków podczas festiwali Black Week

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro, zdecydowana większość konsumentów robiących zakupy w czasie festiwali zakupowych Black Week przynajmniej raz upolowała naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. Ponadto aż 77% badanych przyznaje, że czeka na festiwal z zakupem określonych produktów*. Podczas Allegro Black Weeks każdego dnia klienci mogą znaleźć tysiące produktów w obniżonych cenach nawet do -50%.

Allegro
Allegro
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Jak pokazało badanie Allegro, więcej niż co drugi badany przyznaje, że korzysta z promocji podczas festiwali zakupowych Black Week. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Allegro wydłużyło największe święto zakupów na platformie aż do 25 dni - w tym roku Allegro Black Weeks potrwa aż do 30 listopada.

Allegro
Allegro© materiały partnera

Przez lata promocje w okresie Black Week zyskały miano najlepszych w roku. Badanie pokazuje, że 65% Polaków pozytywnie ocenia atrakcyjność cen w trakcie festiwalu w porównaniu z resztą roku. Aż 94% konsumentów przyznaje, że w tym czasie przynajmniej raz udało im się upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. Opłacalność zakupów w trakcie Black Week potwierdza to, że aż 77% badanych celowo wstrzymuje się z zakupem pewnych produktów, czekając na listopadowe promocje. Black Week jest dla nich ważnym okresem, podczas którego mogą znaleźć atrakcyjne oferty i zaoszczędzić na zakupach. To także czas przemyślanych wyborów - 66% osób planuje z wyprzedzeniem, jakie produkty kupi w tym okresie, a na zakupową spontaniczność stawia 34% klientów. Ponadto więcej niż co trzeci konsument przyznaje, że planuje wydać od 200 do 500 zł.

Allegro
Allegro© materiały partnera

Konsumenci przyznają, że wśród najbardziej interesujących kategorii podczas nadchodzących festiwali Black Week są głównie moda (48%) i elektronika (45%). Na trzecim miejscu zaś uplasowała się uroda (20%). Popularnym wyborem są także prezenty świąteczne - co czwarta osoba często decyduje się zakupić je w trakcie Black Week, co jest szansą na spore oszczędności bez konieczności obniżania jakości prezentów dla bliskich. Wśród kategorii, które najczęściej interesują mężczyzn, na podium znalazły się takie kategorie jak: elektronika (58%), moda (38%) oraz oferty z kultury i rozrywki (13%). Kobiety najczęściej przeglądają oferty z kategorii moda (56%), elektronika (34%) oraz uroda (30%).

Allegro
Allegro© materiały partnera

Black Weeks na Allegro

Od 13 listopada klienci Allegro mogą polować na tysiące wyjątkowych ofert obniżonych nawet o 50%! Zobacz oferty specjalne: https://allegro.pl/strefaokazji/black-friday.

Warto także korzystać z aplikacji Allegro. Konsumenci mogą otrzymać kupon w wysokości 10 zł za zainstalowanie aplikacji i kolejne 10 zł za dokonanie pierwszego zakupu za jej pośrednictwem. Dodatkowo podczas festiwalu mogą otrzymać aż 30 Monet, jeśli wydadzą minimum 500 zł na produkty oznaczone jako "Black Weeks"**. Jeszcze więcej korzyści czeka na użytkowników Allegro Smart. Tylko w aplikacji mają dostęp do codziennych ofert z Shakera, przecenionych o co najmniej 50%, w tym jednej oferty dziennie za 1 zł.

* Badanie "Black Weeks 2023" zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1010 ankiet z reprezentatywną ze względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania próbą dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w formie wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dniach 31.10-02.11. 2023 r.

** Klienci mogą otrzymać 30 Monet pomiędzy 13-19 listopada oraz 28-30 listopada.

Źródło informacji: Allegro

Źródło artykułu:WP Wiadomości
allegroblack weeksblack friday
Wybrane dla Ciebie