Zwrot biletu PKP. Czy to możliwe? Jak to zrobić?

Sezon urlopowy właśnie się rozpoczyna. Wielu Polaków planuje wybrać się w podróż pociągiem. Z różnych przyczyn może się zdarzyć, że będziemy musieli zwrócić bilet. Czy jest to możliwe? Jeżeli tak, to, jak zwrócić bilet PKP?

Zwrot biletu PKP. Czy to możliwe? Jak to zrobić?
Źródło zdjęć: © 123RF

24.06.2019 19:32

Podróżny ma prawo zwrócić bilet PKP zakupiony drogą elektroniczną, a także ten kupiony w kasie biletowej. To, gdzie kupiliśmy bilet, ma duże znaczenie. Bilety kupione w kasie możemy zwrócić w dowolnej kasie PKP. Te zakupione online powinniśmy zwrócić za pośrednictwem internetu.

Bilet PKP możemy zwrócić najpóźniej na 15 minut przed rozkładowym odjazdem pociągu.

Zwrot biletu PKP zakupionego przez internet

Najpierw przyjrzyjmy się mechanizmowi zwrotu biletu PKP kupionego przez internet. Jak to zrobić? To bardzo proste.

Na adres e-mail podany podczas zakupu biletu (osoby niezarejestrowane) otrzymaliśmy informację z numerem biletu oraz link do panelu użytkownika.

Żeby zalogować się do systemu, należy podać numer biletu oraz adres e-mail, na który został on przesłany.
Po zalogowaniu możemy zwrócić bilet PKP. Wystarczy wejść w zakładkę „Opłacone”, a następnie kliknąć „Zrezygnuj” przy bilecie, który chcemy zwrócić. Następnie potwierdzamy, że chcemy dokonać zwrotu biletu i gotowe.

Osoby zarejestrowane w systemie PKP muszą zalogować się do swojego konta, a następnie postępować tak samo, jak osoby nieposiadające konta.

Jak szybko dostaniemy zwrot pieniędzy? Z reguły kwotę zapłaconą za bilet pomniejszoną o opłatę za zwrot (10 proc. wartości biletu), otrzymamy już po kilku dniach. Najpóźniej zwrot środków nastąpi po 30 dniach od anulacji biletu.

Zwrot biletu PKP kupionego przez internet w kasie biletowej

Czy można zwrócić bilet kupiony przez internet w kasie biletowej? W praktyce jest to niemożliwe. Jeżeli chcemy otrzymać zwrot kosztów za bilet kupiony online, musimy udać się do specjalnej kasy (ich lista znajduje się na stronie PKP Intercity). Tam możemy złożyć wniosek o zwrot należności za niewykorzystany bilet internetowy.

Zwrot biletu PKP zakupionego w kasie biletowej

Zwrot biletu PKP zakupionego w kasie jest o wiele prostszy. Wystarczy udać się do dowolnej kasy biletowej. Na miejscu musimy przekazać bilet, który chcemy zwrócić osobie pracującej w kasie. Ta zwróci nam kwotę zapłaconą za bilet pomniejszoną o 10 proc. jego wartości. W sytuacji, kiedy chcemy zwrócić jeden bilet i kupić nowy, ale na inną datę, wówczas opłata nie zostanie od nas pobrana.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)