Zwężą Jana Pawła II w Warszawie? "Przepustowość pozostanie na podobnym poziomie"
Al. Jana Pawła II, szczególnie przy Dworcu Centralnym to prawie autostrada - jest podporządkowana wyłącznie samochodom. Zespół Łukasza Puchalskiego przygotował koncepcję, która ma to zmienić.
Z obu stron zostałyby zwężone pasy ruchu - z 3,25 m do 3 metrów. Ponadto z planów wynika, że kierowcy mieliby w przekroju tylko po trzy pasy ruchu. Obecnie mają ich 5 w stronę Mokotowa i 4 w stronę Żoliborza. Dzięki temu chodnik dla pieszych byłby szerszy i po obu stronach by wyznaczono drogę dla rowerów (o szerokości 2,5 m) plus szpaler drzew. - Wysłaliśmy swoje propozycje do innych jednostek miejskich, czekamy na opinie i uwagi. Plan jest o tyle realny, że ulica i tak wymaga remontu nawierzchni. Mamy nadzieję, że w ramach koordynacji działań uda się wdrożyć naszą koncepcję - informuje Łukasz Puchalski
Na razie koncepcja nie obejmuje ronda Czterdziestolatka przy Dw. Centralnym. Piesi oraz warszawscy społecznicy wywalczyli tam właśnie przejścia naziemne. To pasuje do koncepcji przygotowanej przez Puchalskiego. - Dla pełnej funkcjonalności tras rowerowych potrzeba też wyznaczyć przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na rondzie Czterdziestolatka, o co zabiegamy - informuje pełnomocnik.
Więcej na ten temat:
Miejsca, gdzie w Warszawie dochodzi do największej liczby wypadków
Basen w Pałacu Młodzieży już gotowy po remoncie
W majówkę startuje Europejska Rywalizacja Rowerowa. Warszawa broni tytułu sprzed roku
Miejsca, gdzie w Warszawie dochodzi do największej liczby wypadków
Basen w Pałacu Młodzieży już gotowy po remoncie
W majówkę startuje Europejska Rywalizacja Rowerowa. Warszawa broni tytułu sprzed roku