ZTM szuka osoby, która zwiększy punktualność autobusów i tramwajów
Poznański Zarząd Transportu Miejskiego zamierza zatrudnić aż 18 nowych specjalistów z różnych dziedzin. Mają usprawnić obsługę ciągle rosnącej liczby klientów.
Na początku sierpnia na stronie Urzędu Miasta ukazało się aż 10 ogłoszeń o rekrutacji na różne stanowiska w Zarządzie Transportu Miejskiego. Jak się okazuje, w sumie ZTM chce zatrudnić aż 18 osób. Poszukiwani są m.in. kierownik sekcji kontroli biletów, specjalista planowania układu komunikacyjnego, organizacji przewozów i informacji pasażerskiej, specjalista ds. taryf transportowych, specjalista ds. programów lojalnościowych, specjalista marketingu oraz PR publicznego transportu zbiorowego, kierownik działu parkingów i rowerów miejskich, radca prawny. ZTM chce też zatrudnić specjalistę nowych technologii ICT - PEKA & ITS, którego zadaniem będzie m.in. zwiększenie punktualności transportu publicznego.
Skąd potrzeba aż tak dużego zwiększenia zatrudnienia w ZTM? - Od momentu powstania w 2009 roku, ZTM Poznań tylko raz (o dziesięć etatów) zwiększył zatrudnienie, mimo zwiększania w tym czasie również zakresu zadań, takich jak: zarządzanie infrastrukturą przystankową i torowo-sieciową, dworcami, systemem rowerów miejskich, parkingami, powierzchniami handlowymi – wyjaśnia WP.PL Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM.
ZTM odpowiada bowiem nie tylko za organizację komunikacji miejskiej w Poznaniu, ale także w 11 podpoznańskich gminach. Jak podaje Trzebiatowski, sieć komunikacyjna organizowana poza granicami administracyjnymi miasta w 2009 r. wynosiła jedynie 0,4 mln km, natomiast w 2014 r. jest to już 3,7 mln km, co stanowi ponad 9-krotny wzrost.
18 nowych specjalistów ma przyczynić się do zwiększenia jakości sprzedaży i obsługi klientów, dostarczania usług przewozowych publicznego transportu zbiorowego dla miasta i aglomeracji, a także „zwiększania efektywności i optymalizacja kosztów publicznego transportu zbiorowego z wykorzystaniem nowych technologii ICT”. Chodzi m.in. o dostosowanie funkcjonowania komunikacji miejskiej do systemu Inteligentnego Zarządzania Ruchem ITS, którego pierwsze elementy mają zostać wdrożone w Poznaniu w marcu 2015 r.
Kiedy nowe osoby rozpoczną pracę i ile dokładnie wyniosą koszty ich zatrudnienia, na razie trudno określić.
- Na część stanowisk rekrutacja jeszcze się nawet nie rozpoczęła. Trudno też określić, kiedy cała procedura się zakończy - mówi w rozmowie z WP.PL Bartosz Trzebiatowski. – Jeśli chodzi o środki finansowe na nowe etaty, to są już one zabezpieczone.