Trwa ładowanie...
d4ar7gl

Złodziejski trik z folią

Perfumy, spodnie, koszule, czapki, kurtki znikają codziennie z półek markowych sklepów i lądują w torbach złodziei, którzy - mimo stosowanych w sklepach zabezpieczeń - spokojnie z nimi wychodzą. Torby te wyłożone są spożywczą folią, która ogłupia systemy alarmowe - pisze "Express Ilustrowany".

d4ar7gl
d4ar7gl

Ochroniarze i sprzedawcy w łódzkich sklepach zgodnie twierdzą, że takie torby to obecnie najczęściej stosowany sposób kradzieży i niestety - sposób bardzo skuteczny. Stosowane w sklepach zabezpieczenia - bramki mające sygnalizować dźwiękiem i diodami, że ktoś wynosi zabezpieczony klipsem lub specjalną etykietą towar - są w konfrontacji z aluminium bezużyteczne.

Gazeta podkreśla, że firmy zajmujące się systemami zabezpieczeń, opracowały już techniki pozwalające na wykrycie złodziejskiej torby, gdy taka znajdzie się na wysokości bramki z czujnikiem wykrywającym metal, aluminium, magnes. Jednak w łódzkich sklepach takich bramek jeszcze nie ma.

Są złodzieje, którzy przyjmują zamówienia na markowe ciuchy od stałych klientów: t-shirty, spodnie, koszule. Złapaliśmy ostatnio takiego, który przez dłuższy czas działał bezkarnie, bo zmieniał wygląd. Raz nosił bródkę, okulary i bejsbolówkę, pod którą ukrywał długie blond włosy, innym razem był ogolony, włosy miał rozpuszczone i przefarbowane. Miał kilka rzeczy podszytych folią: torbę, plecak, bluzy i kurtkę - opowiada ochroniarz dużego sklepu.

W tym roku policjanci już 224 razy interweniowali w sklepach, w których ujęto złodziei. Ci, którzy skradli towar do wartości 250 zł, odpowiadali za wykroczenie. Kradzież powyżej 250 zł jest już przestępstwem, za które można trafić do więzienia na 5 lat - przypomina "Express Ilustrowany". (PAP)

d4ar7gl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ar7gl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj